{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Citroen Bremser Piver {{forumTopicSubject}}

Hej ALLE der kan hjælpe mig…

Jeg er lige ved at blive sindssyg..
Jeg købte sidste år min dejlige Citroen C4 2 1.6 BlueHDi 100 Diesel

Jeg har nu kørt 1 års tid - Cirka 30.000 km…

Bremserne har pivet og hylet lige siden jeg købte den… Selvfølgelig 2 dage efter jeg havde hentet den begyndte problemet.
1 uge efter jeg købte rendte jeg skræmmende tilbage til forhandleren og de rensede bremserne og skiverne og tjekkede alt igennem.. det hjalp i 2 dage hvorefter de piver igen…
Jeg har været til service hos Quickpoint hvor jeg har nævnt problemet, de sagde de fiksede det men det hjalp ikke… jeg er træt af dyre løsninger og reperationer der ikke hjælper..

Hvad skal jeg gøre??

Har set flere opslag herinde, hvor der bliver nævnt Antihyl klodser eller belægning.. men er også her bange for at det heller ikke hjælper..

Den hyler ved let tryk på bremse - men stopper ved hårdere trykken..
der er ingen piven når jeg ikke bremser så intet problem der.

Tak for alle der gider smide nogle gode erfaringer.. tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen Bremser Piver
  • #1   12. aug Er der prøvet med andre bremseklodser?

  • #2   12. aug Måske skære en rille i bremseklodserne, har lykkedes før, men det er et sats.

    Prøv at bremse hårdere.

    Undgå at bremse, brug motorbremse og afpas hastigheden ved at rulle.


  • #3   12. aug skiverne har måske været kørt varme engang.

    et tip er, at smide nye klodser på, men før du monterer dem, gnider du dem på en ru overflade, f.eks betongulv el. asfalt. det giver en 'grov' overflade og fjerner coatingen fra producenten.
    du skal ikke bruge sandpapir/ smergellæred, da det fylder støv i belægningen på klodserne.
    når du er i gang, slib kanterne væk på dine skiver alternativt nye skiver på (husk at tøre skiverne rene med bremserens).
    alle glidere, skal smøres op med silikonefedt, øvrige gevind smøres let med kobberfedt/ smørefedt/ olie.


  • #4   13. aug Nye skiver, nye "bløde klodser" og en ordentlig rensning af åg samt smøring af gliderne, hvis der er monteret gummi på en af gliderne, skift denne.

    Smør gliderne med syrefri silikonefedt og bagsiden af klodserne skal have keramisk fedt (holder længst), sørg for at åget er renset for rust der hvor klodserne bliver holdt på plads.


  • #5   13. aug Har en gang i mit liv kæmpet med hylende bremser.
    Fik skiftet skiver og klodser til Brembo discount skiver og bremse klodser var Hella.
    Det var endda med regning, på et tidligere mærkevare værksted.
    Tre gange havde de bilen inde, de smurte, rensede og skældte bremserne ud.
    Intet hjalp, før jeg selv hejste bilen op og skiftede til et sæt ATE eller var det Bosch.
    De Hella klodser blev ved med at danne en glasagtig overflade.

    Hvis man bare er minimal fingersnild tager det ikke en halv time at prøve med andre klodser.


  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 78
    #6   13. aug De piver fordi der ikke er smurt kobberfedt mellem stemplet og bremseklodsen. og eller der ikke er en plade bag på bremseklodsen. Men selv om der er skal der gives et tyndt lag på anlægsfladen mellem klodsen og stemplet.

  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 22 Svar: 144
    #7   14. aug Som #6 beskriver det. billige klodser har ikke denne gummibelægning.

    profilbillede
Kommentér på:
Citroen Bremser Piver

Annonce