{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Thomas  N
Thomas N
Emner: 1 Svar: 9

Abs blokere Peugeot 207 {{forumTopicSubject}}

Jeg havde min 207 1.6 hdi fra 2009 til syn. Den er blevet dumpet på at abs ikke virker. Den lyser ikke i abs lampen. Men hvis man kører og klapper bremsen blokkere den højre forhjul og venstre baghjul. Texa tester viser ingen fejl på abs. Jeg tænkte at det måtte være ventilerne i abs blokken, så den er skiftet og udluftet med texa tester. Men uden held. Samtlige hjulsensorer fungere og alle polringe er rengjort. Den hænger heller ikke i bremserne. Håber der er nogen der har en ide til hvad der kan være galt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Abs blokere Peugeot 207
  • Christian
    Christian Tilmeldt:
    okt 2008

Emner: 1 Svar: 10
    #1   13. aug Vi har lige haft en inde hvor det var stemplet i blokken som sad fast, og gjorde det samme... Kan ikke huske om den lyste i lampen eller ej, men mener faktisk ikke at den gjorde

• Thomas  N
    Thomas N Tilmeldt:
    aug 2024

#3   13. aug Mig bekendt sidder der ikke et stempel i Abs blokken. Er det pumpen du mener? Den fungere fint

• Christian
    Christian Tilmeldt:
    okt 2008

Emner: 1 Svar: 10
    #4   13. aug Ja naturligvis pumpen, det har været en alt for lang dag!

• Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Svar: 21
    #5   14. aug Har vognen ESP?

Det kan være det system der aktiveres.

• Thomas  N
    Thomas N Tilmeldt:
    aug 2024

#6   14. aug Ja den har esp. Og det fungere fint. Har prøvet at få den til at skride på en nyklippet græsmark. Og her aktivere den bremserne for at rette vognen op. Den tager også fint gas af hvis man prøver at lave hjulspind

• #7   14. aug Hvordan bremser den i bremse prøvestanden ?

• Thomas  N
    Thomas N Tilmeldt:
    aug 2024

#8   14. aug Lige og intet hjul halter efter når man slipper bremsen. Så tyder på at den godt kan komme af med bremsetrykket. Så slanger osv er iorden

• #9   14. aug Tester på og se, om vognens hastighed svarer til hvad ABS følerne siger. Også blok bremsen og se, om ABS siger 0 km/t på de blokkerede hjul.

• #10   14. aug Defekt bremseslange .

• Thomas  N
    Thomas N Tilmeldt:
    aug 2024

#11   14. aug Jeg prøver lige at blokere den imorgen og se om de viser 0 kmt. Jeg har haft tester på idag hvor jeg manuelt har aktiveret aflastningsventilerne i blokken. På vf og hb synker pedalen det gør den ikke når jeg aktivere hf og vb, kan dog høre at de klikker. Men blokken er ny (brugt) og alle forsyningsspændinger er ok

• Thomas  N
    Thomas N Tilmeldt:
    aug 2024

#12   15. aug De viser 0 kmt når der blokeres

• #13   15. aug Ok, så følere fejler ikke noget. Kan du måle i stikket på selve ABS blokken om der kommer signaler til ventilerne, når du aktiverer dem med testeren?

• Thomas  N
    Thomas N Tilmeldt:
    aug 2024

#14   15. aug Nej det kan kan jeg ikke. Det kører internt i blokken

• #15   15. aug Hvad var problemet med den gamle blok?

• Thomas  N
    Thomas N Tilmeldt:
    aug 2024

#16   15. aug Ja der har jo nok ikke været noget. Men da jeg mener at alle inddata er ok. Ville jeg jo mene at det er blokken der ikke åbner ventilerne. Derfor skiftede jeg den

• Thomas  N
    Thomas N Tilmeldt:
    aug 2024

#17   15. aug Jeg har sat den gamle blok på. Den gør det samme. Men den sparker megget mere tilbage i pedalen end den nye. Og da jeg løsnede rørene, kom der brunt væske med ud så der er rust inden i den nye jeg jeg fået fra huggeren. Så tænker at jeg prøver at få den byttet til en anden

• Thomas  N
    Thomas N Tilmeldt:
    aug 2024

#18   16. aug Så fik jeg en ny blok fra huggeren. Nu kører det som det skal. Hvor uheldig kan man være smiley

Kommentér på:
Abs blokere Peugeot 207

Annonce