{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Mathias M
Mathias M
Tilmeldt:
5. jan 2023
Emner: 4 Svar: 7

Ingen strøm i bmw {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en bmw e87 116i
Jeg startede bilen og kørte på arbejde halv 6 imorges og så ved halv 11 tiden da jeg skulle køre i den igen kunne jeg ikke få strøm i bilen overhovedet ikke engang loftlampen tænder når man åbner døren
Batteriet har jeg målt og der er massere af strøm på
Nogen der har oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen strøm i bmw
  • #1   28. sep Kan være en hovedsikring er gået

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.287
    #2   28. sep ved ikke med 1serien men mange nyere bmw har 2 batterier , 1 til start og et til al elektronik , har man ikke strøm på det til elektronikken har man som regel ikke kabinelys , men heller ikke til ecu , starterkreds osv

    så lur lige instruktionsbogen om der skulle gemme sig et ekstra batteri et sted


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    jan 2023

    Emner: 4 Svar: 7
    #3   28. sep Jeg har tjekket sikringer
    Bilen kunne starte lige da der var kommet en autotrailer men den har så gjort det samme igen her til aften hvor der ingen strøm er i bilen overhovedet


  • #4   29. sep Du kan jo ikke måle strøm på et batteri. Du kan måle spænding.
    Få ladet dit batteri op, mål spænding og se om det virker.
    Er batteriet tudse gammelt, så få et nyt.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    jan 2023

    Emner: 4 Svar: 7
    #5   29. sep Batteriet har været til ladning og det er ikke andet end 3 måneder gammel

  • #6   29. sep Du skal tjekke den tykke røde ledning der går ind i din sikringsboks bag handskerum.
    Den er garanteret smeltet i stikket som er klikket i sikringsboksen, og er du uheldig er det også sikringsboksen som det er gået ud over.

    Når bilen ikke virker, kan du prøve at slå på sikringsboksen, og se om der ikke kommer strøm.
    Men tror desværre du skal have arbejdstøjet på, og i gang med at adskille.


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    jan 2023

    Emner: 4 Svar: 7
    #7   29. sep Sådan lige umiddelbart ligner det kun der er det ene stik som er på billedet og det ser ikke ud til at fejle noget

    profilbillede
  • #8   29. sep Du kan ikke bare se det ovenfra - den røde ledning der går til boksen kan have skader under eller løbende fra batteriet. En kendt fejl på BMW fra de tider - stod selv med det på en E90 der skulle have nyt kabel og boks efter den i perioder kun ville noget hvis man slog på den. Her var batteriet også helt nyt.

  • #9   29. sep Sidder begge kabler ordentligt fast på batteriet?

    Stelforbindelserfra batteri til stel og motorblok og starter og generator?


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    jan 2023

    Emner: 4 Svar: 7
    #10   29. sep Ja polerne har jeg gået efter og alle stelforbindelser er renset

    Her til eftermiddag forsvandt strømmen fra bilen igen jeg prøvede så at rykke lidt med sikringsboksen og pludselig var der strøm
    Jeg har fået sikringsboksen ud og fulgt den store røde ledning lidt derhen af og der er intet og se på den


  • #11   29. sep det er selve stikket der går ind i sikringsboksen der oftest er defekt - det er ikke altid lige til at se det men det er 99% sikkert at det er det.. Især hvis du får strøm ved at rykke i den boks.

    Det træls, men det er bare at få det skiftet smiley


Kommentér på:
Ingen strøm i bmw

Annonce