{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
104 visninger | Oprettet:

Stefan B
Stefan B
Tilmeldt:
22. jun 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13

Seat Mii koblingspunkt skifter og problemer med gear {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har forleden købt en Seat Mii med 87000 på klokken fra 2013.

Jeg har dog et lille problem med koblingen i den.
Startede med, at jeg først oplevede den ikke ville i gear. Ingen af gearene. Lidt irriterende når man står ved et lyskryds. Tvang den i første på en eller anden måde, så kørte den fint igen efter.

Det skete igen et par gange over nogle uger.

Så blev jeg efter opmærksom på, at koblingenspunktet skifter en gang i mellem. Den bider fint ved 1/3 eller halvvejen, men kan til tider bide til med det samme. - altså så snart pedalen løftes en cm.

Her i går oplevede jeg, at den sad fast i 2. gear. Skulle til at tage den ud af 2. gear, men den satte sig halvvejs ud og begyndte lidt at bide tænder. Fik den revet ud af gearet, og den gik sejt i gearene indtil jeg fik den op i fart igen.

Så vidt jeg kan søge mig frem til, kan det være kobling og/ eller udrykkerleje, eller luft i bremsevæsken / utæthed i koblings hydraulik.

Er der nogen der har lidt erfaring med dette eller vil dele deres input?

Er ikke bleg for at få olie på fingrene og har da skiftet bremser, motorolie(+filter), tændrør, luftfilter mv.. Men min viden om det mekaniske er lidt vagt.

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Mii koblingspunkt skifter og problemer med gear
  • #1   i dag kl. 12:42 Starte med at kontrollere der er bremsevæske nok på ( der byder kommer en advarsels lampe, hvis den mangler)
    For koblingen få væsken fra samme beholder

    Er man heldig, kan der af en eller anden årsag, være man kan nøjes med at udlufte koblings kredsen

    Men det er et lukket kredsløb, så er der luft i
    Er der som regel en fejl

    De kan være
    Koblings hovedcylinder
    Koblings slavecylinder/ udtrykker leje
    Slidt kobling.

    Når du ikke kan få bilen i gear, tyder det på koblingen ikke bliver trykket helt ind
    Så den kobler ud

    Hvis det sker igen
    Prøv at slukke motor og se om den så gå let i gear


  • Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13
    #2   i dag kl. 14:22 # Mr. Gsi, har lige været ude og køre en tur igen i den.

    Tjekkede bremsevæsken, den var fint fyldt op til top.
    Trykkede på koblingspedalen af flere omgange, pumpede den med fod og med arm. Der var ingen forskel i tryk.

    Lige præcis det med at slukke motoren, det fik jeg prøvet. Den ville ikke i gear, slukkede motoren og den røg i første uden problemer. Holdte et lille tryk mod første gear, ala. når du nærmer dig et kryds, den synkroniser og går i.

    Hvad er det et tegn på da?


  • #3   2 timer siden At koblingen ikke kobler helt ud.

    Men igen så ka. Det værre
    Hovedcylinder der ikke laver tryk nok længe
    Slavecylinder der ikke kan trykke nok på udtrykker lejet



Kommentér på:
Seat Mii koblingspunkt skifter og problemer med gear

Annonce