{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
164 visninger | Oprettet:

Elektriske problemer BMW E91 320d {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har i cirka 3 bøvlet lidt med min BMW e91 320d.

Først havde jeg problemer med vinduesviskerne der kørte et par centimer tilbage med brug og til sidst stoppede 10 cm oppe på ruden. For 4 dage siden stoppede de så helt med at virke, skiftede først viskermotor, det hjælp ikke, så skiftede jeg relæ det hjalp.

I går var jeg inde om handle 15 minutter i en butik, da jeg kommer ud, sætter jeg nøglen ind og trykker start, der kommer et klik fra bilen og så er den helt død og nøglen sidder fast, altså ingen batteri. Batteriet er skiftet for 2 måneder siden (minus pol sidder ikke helt vildt godt fast, kan ikke spændes mere). Jeg prøver først at sætte et par startkabler på et andet batteri og også fra en anden bil, får strøm på min, men ikke nok til at kunne starte, så jeg piller batteriet ud, tjekker det og sætter det i igen - alt virker normalt. I dag da jeg så kører på arbejde, holder vinduesviskerne igen op med at virke midt under kørsel (ville skifte fra interval til fast "kørsel")

Jeg mistænker et stel problem, men jeg er ikke mekaniker og ej heller elektro mekaniker, måske har I et bud til, hvad det kunne være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektriske problemer BMW E91 320d
  • #1   14. okt Tror du er inde på det rigtige, få skiftet polskoen på batteriet, samt tjekket op på stelforbindelse fra motoren og karossen, den skal kunne startes med et ekstern batteri, så alt tyder på dårlig stel, samt viskermotoren er stelstyret.

  • #2   i går kl. 00:31 Et kendt problem på E9X serien, inkl. min, er at den røde plus der går fra batteriet i bag op til din sikringsboks sidder løst og brænder plastikken af/i stykker.

    Min startede ved at min PDC drillede, så ville den ikke starte og jeg prøvede sågar at den gik ud under kørsel og ratlås satte sig! Der er i andre lande blevet tilbagekaldt nogle E90ere på denne konto - men ikke i DK. Der er dog fra BMWs side lavet et rep. kit til netop dette smiley

    Du skal under boksen og se om den sidder løst. Oplever du at bilen ikke vil starte så prøv at bank under handskerummet lidt - hvis den kommer efter det, så har du fundet problemet. Jeg er 90% sikker på det at det er din fejl.

    Hvis det er tilfældet skal der en ny sikringsboks og modul til - og selvfølgelig skiftes enden af pluskabelet. Alt efter omfang så koster dette nok 2-3000 ved BMW - pres dem, og sig at det egentlig burde være på kulance når det i sidste ende handler om sikkerhed.





Kommentér på:
Elektriske problemer BMW E91 320d

Annonce