{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
193 visninger | Oprettet:

Søren A
Søren A
Tilmeldt:
16. okt
Emner: 1 Svar: 1

Nissan Qashqai U1000 fejl {{forumTopicSubject}}

Jeg er den lykkelige ejer af en Nissan Qashqai J11 2016 som giver mig nogle udfordringer.

A/C virker ikke - som i helt død. ingen knapper virker, Start/Stop virker ikke og det automatiske bremse system(FEB) melder fejl.

Batteri skiftet, Lader fint. A/C kontrol panel skiftet og det samme er selve A/C ECU modulet - ingen ænding.

Har haft en gammel Consult 3 på og det melder u1000 fejl på flere moduler. Har haft et oscilloscope på de to CAN kredsløb alle signaler ser fine ud. Bilen kører fint.

Jeg har nu fået en del grå hår af U1000 fejlen - er der nogen der har en ide?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nissan Qashqai U1000 fejl
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 698
  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    okt 2024

    Emner: 1 Svar: 1
    #2   16. okt Hej Kim

    Tak for dit input.

    Det bekræfter mig i at det er en super træls fejl - U1000 kan være alt og intet.

    I mit tilfælde er U1000 den eneste fejlkode der er.

    Mit største problem lige nu er nok at finde et diagram der passer lige til den den variant jeg har, for jeg er der hvor det må være en ledningsfejl. Jeg har fundet diagrammer der passer næsten men ikke helt - særligt til hoved ECU'en passer de ikke - og næsten er ikke godt nok hvis jeg skal teste det systematisk. Men en ting er et faktum og det er at A/C'en/klima er helt død... hmm flere grå hår.

    Igen tak for dit input.





  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 19
    #3   16. okt Kan den her: https://www.nissan-techinfo.com/asistgc_1/diskdocs/1/S/W/1SW33.PDF give noget brugbar info?

  • #4   16. okt I tilfælde af en kendt TSB er løsningen at rense og stramme ledningernes jordforbindelser.

    Klemtesten i et stik er en måde at finde ud af om de binder som de skal så man er sikker på at de har forbindelse, man kan sagtens måle både plus og stel i stikket, men hvis stikbenet ikke klemmer ordentligt, så kommer signalet ikke videre ind i ECUén eller lign


  • #5   16. okt Strøm.fejl er notorisk svære at diagnosticere uden selv at være der.
    Mit bedste råd er en af mine favoritter på youtube. Diagnose dan
    Han har massere ad videoer omkring fejlsøgninger især med strøm/computere indblandet.
    Ac kan udmåle som jeg husker det (fra generelle videoer).
    En mistanke kunne gå på stel forbindelsen, evt det omvendte at bilen trækker stel et uønsket sted.
    Jeg ville se på tingene isoleret bremse, ac og så fejlkoden.
    Fejlene kan godt være delte (f.eks. can bus støj) men umiddelbart tænker jeg at de ikke er relaterende ellers..
    Derudover tror jeg at i dette tilfælde er en udlæsning fra Nissan nok pengene værd. Du ender med at bruge en formue i stumper, værktøj og binker af tid.


Kommentér på:
Nissan Qashqai U1000 fejl

Annonce