1.071 visninger
|
Oprettet:
ford sierra der drukner {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg var hos Ford i dag som fortalte at en af grundene til min ford sierra 1.6 (88) drukner, kan være at svømmeren er for tung. Den kan suge benzin så den mister flydeevnen.
Troede selv at det var nåleventilen der var slidt.
Er der nogen der kender til det? Lyder det sandsynligt?
Svømmeren er lavet af en slags kunststof.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Ja det kan nemt lade sig gøre. Svømmeren er som regel lavet af en slags plastik som seføli skal være tæt! Hvis der slipper benzin ind i svømmeren bliver den jo tungere og den dykker længere ned i svømmerhuset.
Hvis du selv har mulighed for det, kan du jo prøve at afmontere karburatoren og totalt adskilde den. Tag svømmeren ud og ryst den. Lyt om det "skvulper" derinde. Hvis den ikke gøre det, er det sikkert ikke der problemet ligger.
Der sidder også en magnetventil som skal lukke for benzinen til indsugningen når tæningen er afbrudt. Den kan også være i stykker. Det betyder at den vil med garanti eftertænde ved stop og drukne ved start!
Good luck
feb 2003
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Bilen starter altid fint. Det er når den bli´r varm den døjer. Har taget luftfilter af, og de to dyser der gi´r benzin når jeg trykker på speederen, står og drypper hele tiden. Når jeg slukker bilen løber der en konstant stråle fra den ene af dem, indtil svømmerhuset kommer under niveau.
Svømmeren er ikke hul.
Sierraen er fra først i ´88. Senere samme år kommer der en ny model karburator hvor der er monteret en "antibankningsventil" som modvirker eftertænding.
Desværre er min model den gamle.
feb 2003
Nu nævner du pakningen mellem karb. og manifold. Har set en mekaniker som sprøjtede noget på en motor for at finde utætheder. Han sagde motoren ville ændre omdrejninger hvis der var utætheder.
Hvad for et produkt er det? Er det dieselstart?
feb 2003
Nu nævner du pakningen mellem karb. og manifold. Har set en mekaniker som sprøjtede noget på en motor for at finde utætheder. Han sagde motoren ville ændre omdrejninger hvis der var utætheder.
feb 2003
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Det kan så tyde på at der er hul i membranen i accelerationspumpen! Hvordan reagerer den på speederen? Jeg har skiftet karburator på en Peugeot 205 hvor strålerøret stod og dryppede.
feb 2003
Det var ikke accleratorpumpen. Fejlen er fundet. Fik et andet topdæksel til karburatoren med en anden svømmer på. Den gamle svømmer var godt nok en del tungere end den nye. Det er godt nok fra en 2.0 men det passer.
Der er ikke mere sjat pisseri i karburatoren. Den er tæt nu. Nu kan bilen fa´me også gå ordentligt i tomgang.
Lige nu er den bare grovjusteret. I morgen stiller jeg den med en Co måler.
Jeg siger mange tak til dem der kom med råd og vejledning.
ford sierra der drukner