{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Line W
Line W
Tilmeldt:
12. nov
Emner: 1 Svar: 2

Stempel i Skoda Rapid {{forumTopicSubject}}

Motorlampen i min Skoda Rapid fra 2015 (benzin) lyser. Og ind i mellem tænder ESP lampen (kan slukkes ved at slukke bilen).

I følge mekaniker er det "nok noget med et stempel". Det skal undersøges nærmere.

De siger jeg blot kan køre videre - er det korrekt?

Nogen idé om hvad sådan en reparation koster? Har skrevet til Skoda og spurgt, men ikke fået svar endnu.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stempel i Skoda Rapid
  • #1   12. nov noget med et stempel? uden han giver en nærmere forklaring.
    tja altså hvis et stempel i motoren er gået i udu, kan den nu nok slet ikke køre, så tror han skal smide en tester på.

    ESP'en burde ikke tænde motorlampen, selv ved fejl, da det jo er bremserne den regulerer.

    men om han så mener et stempel i bremserne, ja så skal du da ikke køre i den.

    MEEEN kan jo være jeg tager fejl.


  • #2   12. nov Stemplet i servicebogen mangler, ja tak, selv tak.

  • #3   12. nov Et stempel kan sagtens flække
    Og motoren stadig kan køre

    Dog med højre olie forbrug

    Hvilken motor??

    Vi havde en VW Fox som låne bil
    Den fik renoveret topstykket en gang da den havde brændt nogen ventiler

    Anden gang motoren gik i stykker
    Fik en en brugt motor.

    Så købte en kunde bilen
    Og kørte en del år

    Så brændte den igen et par ventiler

    Og vi havde en teori om
    At de køre med alt for lager blanding
    Så udstødnings ventiler bliver meget varme og smelte

    Det har vi oplevet med mange biler med små benzin motor i


  • #4   12. nov Tror bare du skal spørge den mekaniker igen, hvad fejler min bil egentlig, skriv det ned, og hvad koster det?

    Det er væsentlig nemmere for en der har set og rørt bilen at stille en diagnose smiley


  • Line W
    Line W Tilmeldt:
    nov 2024

    Emner: 1 Svar: 2
    #5   13. nov Autoværkstedet er nu vendt tilbage med beskeden "Ang. fejl på cyl 3, så skal det fejlsøges noget mere, men hvis det nu er en dyse, så nærmer det hele sig 30.000kr".

    Det er en 1.2 TSI 105 HK.

    Jeg har ladet mig fortælle den i fungerende stand har en markedsværdi på 65-75.000 kr.
    Men da der pt ventes udskiftninger på både bremser og dæk, er vi (antaget det koster 30.000 kr. med cylinderen) oppe i 40-45.000 kr. i reparationer.



  • #6   13. nov Stooop, så ville jeg skynde mig at skilde mig af med den eller finde en billigere løsning, det der kan da aldrig gå til en bil til den pris, medmindre den har en særlig værdi for dig ? smiley

  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 25
    #7   13. nov Spørges Autodoc om pris på en insprøjtningsventil til en 1.2 TSi 105 hk bliver der svaret med ca. 1500 kr.
    Det er ikke svært eller omfattende at skifte dyse.

    Der synes at være noget langt fra dysens pris til de oplyste 30.000 kr.....

    Der må ligge noget andet/mere bag?


  • #8   13. nov Hvor er vi henne i landet ??

    En 10 år gammel bil dør ikke bare sådan, og Skoda er billig at reparere på, bare ikke hvis man kører til Skoda.


  • Line W
    Line W Tilmeldt:
    nov 2024

    Emner: 1 Svar: 2
    #9   15. nov Den står i Esbjerg.

    Jeg må have fat i Skoda og få dem til at fortælle fejlen mere præcist - også få et tilbud fra en mindre mekaniker at sammenligne med.


  • #10   15. nov Prøv Auto Claus i Kolding, han er udlært ved Skoda og er dygtig til alle biler.

    Vi har også Ruben Padkier, god til BMW, men også skrap til andre mærker.

    For mig lyder det som noget mindre siden de siger du bare kan køre videre, mindre alvorligt.

    Jeg ville få en mindre virksomhed til at kigge på den, gerne et sted i landzone, de er billigere.


  • #11   i går kl. 08:26 til sammenligning, koster mange dyser (benzin og diesel), fra 2500 og op.
    til vores Ibiza 1.6 tdi ('10), koster de 3000/ stk og til Pajeroen (3.0v6 benzin), er vi i 2000/ stk som minimum.


  • #12   i går kl. 23:56 Jeg har aldrig fået skiftet dyser i noget, og jeg har da kørt meget forskelligt, men jeg hælder også jævnligt noget dyserens i og kører en gang imellem på noget bedre benzin, og jeg har heller aldrig skiftet en på en andens bil.

Kommentér på:
Stempel i Skoda Rapid

Annonce