1.144 visninger
|
Oprettet:
skævt hjulnav, hvordan vil det mærkes ? {{forumTopicSubject}}
Hej. har en citroen xsara, som har fået skiftet bremseskiver foran, da det ryster i hele bilen VED opbremsning.
Efter skift af bremseskiverne, gjorde den det ikke til at starte med, men det er kommet igen nu efter 1,5 måneders tid. Jeg vil nu mene at skiverne er dårlig kvalitet eller lign. Hvis hjulnavet var skævt, ville man vel kunne mærke det , også efter jeg skiftede til nye med det samme, samt uden at skulle bremse.. ??
Er jeg helt gal på den ?
okt 2023
Følger: 21 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 1
nov 2005
Følgere: 165 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.119
Kan der godt gå lidt tør før de bliver skæv
Da skiver skal varmes og og køles ned en del gange
Med mindre nav er meget skævt
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.729
God idé at mærke om de har forskellige temperaturer, bremseskiverne, efter kørsel, har de det så hænger en af kaliperne.
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 140
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.729
Styrekugler
Tandstang
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 140
nov 2005
Følgere: 165 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.119
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 140
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.729
jan 2017
Følger: 2 Svar: 4
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.729
Hvad var konklusionen på udskiftningen så?
jan 2017
Følger: 2 Svar: 4
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.729
nov 2005
Følgere: 165 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.119
Hvor bremser blev varme og en gang imellem hang de
Andre gange ikke
Den fik skiftet slanger og kaliber foran
En kaliber bag.
Så var det ok i 2 dage
Så begyndte det igen
Så fik den skiftet ABS blok
Og nu virke det hele som det skal
Og vi havde luftet ud båden den ene og den anden vej
Og en gang i Mellem kunne vi ikke trykke væske fra kaliber og tilbage i bremsevæske beholderen
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.729
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 323
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.729
Det har noget med kulstofindholdet at gøre, derfor high carbon er bedre kvalitet, højt kulstofindhold.
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 323
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.729
En bog der hedder "Materialelære", standardudstyr for maskinarbejdere.
Og ja, alt var bedre i gamle dage, materialerne var af bedre kvalitet.
High Carbon bremseskiver er bedre end de "almindelige", dem med lavere kulstofindhold, men det der er på markedet er fint til bedemandskørsel, men skal man bremse hårdt og længe ofte, så ville jeg købe en bedre kvalitet
Sig til hvis der er andet du vil have uddybet Martin
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.729
https://www.saxo.com/dk/materialelaere-for-metalindustrien_borris-pedersenmogens-rasmussen_indbundet_9788750059912?srsltid=AfmBOoqxvsjW_BGaR1_wIIv7zPA9eMDh8fSS-CKrBb-qAB6HTvikDu7c
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 323
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.729
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 323
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.729
Jernplader i gamle dage, de kunne stå udenfor et stykke tid uden at ruste, det kan de ikke i dag, de er rustne natten over.
Billigt jern, ja, men godt nok til det det skal bruges til hvis det får en overfladebehandling.
skævt hjulnav, hvordan vil det mærkes ?