102 visninger
|
Oprettet:
Regenerativ bremsning - Har alle hybrid biler det? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Har lige købt en Audi A6 50 TFSI e plugin-benzin fra 2021.
Jeg synes dog ikke at den bremser af selv når speederen slippes = Regenerativ bremsning. Er det noget i indstillinger, som skal tilpasses, eller har bilen simpelthen ikke denne funktion? Jeg troede at alle Hybrid plug-in havde denne funktion..
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.264
Jo det gør de normalt, en det er som regel også konfigurerbart.
Dertil.kommer at batteriet skal være i en tilstand hvor det kan tage imod. Er det fyldt går den ikke, er det meget koldt vil der gå list inden den rigtigt vil tage imod.
Derudover kan du formentligt vælge drivemode der angiver din kørestol, og nogle af dem samler kun op under særlige omstændigheder.
Står den i noget ecomode vil den typisk lade på batteriet.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 33 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 950
Den bruger det også når man kommer til rundkørsel eller hvis der kører en foran.
Jeg har solgt bilen til min bror så jeg kan evt. tjekke hvor man finder indstillingerne.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 65 Svar: 453
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 65 Svar: 453
Det er en god nyhed, at den har det!
Du må meget gerne spørge din bror. Jeg har prøvet alle Audi drive Select modes, hvoraf ingen af disse har aktiveret den regenerative bremsning..
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.903
Den opfanger ikke energien fra bremserne, men motoren. Så det er ikke mere end blot motorbremse som i så mange andre biler, medmindre den selvfølgelig decideret skal sænke farten fordi der er noget foran eller det går ned af bakke.
Regenerativ bremsning - Har alle hybrid biler det?