{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
102 visninger | Oprettet:

Regenerativ bremsning - Har alle hybrid biler det? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har lige købt en Audi A6 50 TFSI e plugin-benzin fra 2021.

Jeg synes dog ikke at den bremser af selv når speederen slippes = Regenerativ bremsning. Er det noget i indstillinger, som skal tilpasses, eller har bilen simpelthen ikke denne funktion? Jeg troede at alle Hybrid plug-in havde denne funktion..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regenerativ bremsning - Har alle hybrid biler det?
  • #1   i dag kl. 12:00 Uden at kende din specifikke model.
    Jo det gør de normalt, en det er som regel også konfigurerbart.
    Dertil.kommer at batteriet skal være i en tilstand hvor det kan tage imod. Er det fyldt går den ikke, er det meget koldt vil der gå list inden den rigtigt vil tage imod.
    Derudover kan du formentligt vælge drivemode der angiver din kørestol, og nogle af dem samler kun op under særlige omstændigheder.
    Står den i noget ecomode vil den typisk lade på batteriet.

• #2   i dag kl. 12:28 Jeg kan ikke huske hvordan man kunne indstille det, men det har den, jeg har selv haft en fra 2020.
    Den bruger det også når man kommer til rundkørsel eller hvis der kører en foran.
    Jeg har solgt bilen til min bror så jeg kan evt. tjekke hvor man finder indstillingerne.

• #3   3 timer siden Thomas G: Tak for dit input. Jeg mener dig at den regenerative bremsning skal være tilstede uafhængigt af batteriniveaet. Det er i hvert fald min erfaring.

• #4   3 timer siden Morten J:

Det er en god nyhed, at den har det!

Du må meget gerne spørge din bror. Jeg har prøvet alle Audi drive Select modes, hvoraf ingen af disse har aktiveret den regenerative bremsning..

• #5   1 time siden Den skal vel heller ikke bremse selv, som i at kunne køre "one pedal drive"?

Den opfanger ikke energien fra bremserne, men motoren. Så det er ikke mere end blot motorbremse som i så mange andre biler, medmindre den selvfølgelig decideret skal sænke farten fordi der er noget foran eller det går ned af bakke.

Kommentér på:
Regenerativ bremsning - Har alle hybrid biler det?

Annonce