{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

Daniel
Daniel
Biler: 2 Emner: 34 Svar: 80

Hvilken kobling passer på min bil? (Peugeot 508 2.0 HDi) {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg er den glade ejer af en Peugeot 508 SW fra 2011.
Stelnummer: VF38ERHF8BL030536

Jeg skal have skiftet koblingen inden alt for længe, men er i tvivl om hvilken. Slår jeg den op på http://catcar.info/peugeot/?lang=en&vin=VF38ERHF8BL030536 så ser jeg:

Motor: DIESEL TURBO DW10BTED4
Gearkasse: BVM6

Men søger jeg på eks. autodoc, så kan jeg ikke se denne gearkassetype, så er lidt nervøs for om jeg får bestilt det rette. Mit eget bud er OEM-nummer 2052 P3 men det kunne også være 2052 P6 og jeg kan ikke umiddelbart spotte forskellen?

Mit eget bedste bud: https://www.autodoc.dk/luk/626922

Håber der er en klog en der kan hjælpe og bekræfte valget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken kobling passer på min bil? (Peugeot 508 2.0 HDi)
  • #1   i går kl. 17:36 Jeg kan ikke hjælpe dig med hvilken kobling du skal bruge MEN har bilen dobbeltmassesvinghjul så skift det mens du er derinde!
    Jeg ville også skifte pakdåsen bag svinghjulet om krumtappen når du er i gang, det er ikke dyrt men gearkasse skal af igen hvis den bliver utæt.
    Brug LUK eller Sachs kobling/svinghjul og Victor reinz, Corteco eller Elring til pakdåse det er ikke stedet at spare.
    Undersøg priser andet steds end autodoc da de ikke er så billige mere desværre.
    Man kan være heldig men sidst jeg undersøgte priser på kobling/svinghjul kunne jeg spare knap 2000kr ved at handle ved en af de andre steder i tyskland.

MVH

• Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    feb 2007

#2   i går kl. 17:58 Svinghjulet havde jeg ikke umiddelbart tænkt på at skulle skifte. Det hverken larmer eller ryster. Er levetiden på svinghjulet, så man forventer det skal skiftes sammen med kobling? Bilen har kørt ca 280.000 km.

• #3   i går kl. 18:39 Ved 280 ville jeg bestemt skifte begge. Min har kørt 360 og den har rystet siden 325. Det virker endnu men det ikke fedt.

• #4   i går kl. 18:51 Svinghjul er en sliddel, når det er dual mass. Så den skal absolut skiftes, når det alligevel er adskilt. 235mm kobling passer til din bil.

• #5   i går kl. 18:53 Det er meget forskelligt hvor længe det holder men har læst flere steder de skriver omkring 250000km, nogle holder noget længere nogle dør noget hurtigere.
    Med 280k km ville jeg klart skifte det medmindre du har papir på at den er blevet skiftet.
    Jeg har skiftet svinghjul på min golf 4 tdi ved 180k km og skiftede på konens mondeo tdci ved 330k km så er det en bil du er glad ved og gerne vil ha et stykke tid ville jeg klart skifte.
    Husk bolte til svinghjul hvis du vælger at skifte(det er strækbolte)
    Skift slavecylinder til kobling hvis den sidder i gearkassen

• #6   i går kl. 18:58 Her er et eksempel på et komplet sæt med alt!

https://www.atp-autoteile.at/de/product/724722-schaeffler-luk-kupplungssatz

• Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    feb 2007

#7   i går kl. 19:46 Jeg tager svinghjulet / pakdåse med når jeg er i gang. Tak!

Det er lidt sjovt, for ved pkwteile.de koster sættet 300 € eller ca 2.235 kr., men ved bildeleshop.dk som er samme firma (autodoc) er prisen 3.380 kr. 1.100 kr. i difference for den samme vare - det er jeg glad for at du lige gjorde opmærksom på Simon J. Så kan jeg godt leve med at bestille på tysk.

• #8   i går kl. 20:20 Hvis du køber på autodoc skal du vente til mandag og bruge appen, det er billigst.

Kommentér på:
Hvilken kobling passer på min bil? (Peugeot 508 2.0 HDi)

Annonce