2.973 visninger
|
Oprettet:
Bilen kan ikke speedes. Er styrebokset defekte? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en Fiat 500 1,2 benzin år 2010. Sidst uge var jeg på veje hjem, da jeg stoppede ved rødlys, pludselig kunne jeg ikke speede ved grøn lys. Bilen er blevet bugseret til et værksted. Dagen efter ringede automekanker og sagde, at styreboket var defekte.
Han siger, at jeg skal skifte et helt komlekt system blandt andet ECU modul, ny nøgle, starter og sikringsboks. Se billede
Er det korrekte, Man skal skifte alle de nævnte komponenter, når styremodulet er defekte? Det koster mange penge for alle komponenter? Han har givet mig et tilbud på kr. 13.000.
Mvh.
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.123
Og skal kodes til bilen og nøglerne
Hvis det er muligt at kode en ny styreboks
Det er ikke alle biler man kan det til længer.
dec 2024
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg har forstået, at du har ment, det er lettere at skifte alle nøgle. starter, sikringsboks og ECU styremodul, da det er vanskelig at kode.
Jeg har lige spørgsmål til.
Kan jeg købe alle komplette brugte komponenter, som hører sammen b.a. nøgle, starter, sikringsboks og ECU styremodul til min bil?
Mvh.
apr 2023
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 92
nov 2004
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 27 Svar: 81
nov 2005
For at være sikker på det er boksen
Skal der laves en masse udmålingen på DIv Ting.
Bare så han ikke kun har brugt en tester
Og slettet fejlkoder
Og det ikke hjælper.
Nu er jeg ikke så meget inde i fiat
Men er det som en anden skriver en kendt fejl
Kan man fejlsøge ud fra det.
I sådanne tilfælde, bruger vi tid på at udmåle og fejlsøge.
Så vi er 100% sikker på en boks er stået af.
Men det kan tage lang tid nogen gange
Og tiden koster penge
dec 2024
Hej alle
Tak for jeres lærerige indlæg.
Min automekaniker har fortalt mig, at han har brugt en del tid til både computers fejlsøgning og at måle på komponenter. Han 100% sikker på at styrebokset er defekte.
Jeg købte vores brugte Fiat 500, da det var 3 år gammel og har kørt i 11 år uden problemer på nær de små slidedefekte deler. Min kone er glade for den.
Jeg har talt med en fra Fiat Værksted. Han mener, at man ikke behøver skifte alle andre. Man skal bare skifte styreboks og omkode den. Jeg tænker, fordi han er Fiat mekaniker.
Jeg har været på DITONET.DK og har fundet alle de nævnte brugte komponenter til billige penge. Jeg snakker med min mekaniker næste uge, når han kommer tilbage fra ferie.
Jeg venter spændende, at jeg kan løse problemet.
Tak og god weekend til alle.
Mvh.
Mien
apr 2023
nov 2005
Hjælpe ikke hvis det er fra forskellige biler
Så passer det ikke sammen
dec 2024
Hej igen
Jeg har ikke fundet ET STARTSPÆRREKIT, men startspærre sæt. Se billede. det venstre billede er der ikke speedmodul med som billede til højre. Er det til højre du mener?
Da ophugget lægger sådan billede op, jeg har ikke spurgt, men jeg går ud fra, de er kommet fra samme bil. Men jeg skal lige spørge dem op før jeg køber. Tak for opmærksomhed.
Mvh.
sep 2023
Svar: 34
dec 2024
@ Klavs
Hej Klavs
Tak for din kommentar.
Du har point i din kommentar, når det lyder i gennem ørene også selvom jeg ikke er automekaniker.
Jeg har læst andre kommentar i et indlæg i forrum januar 2024, hvor E l havde samme problem efter reparation af cigarettænder og bilen ville ikke speede efter genstarten. Benjamin C, som er fiatmekaniker, kommenterede, at ulemp i Fiat er at styreboken tit er defekte.
Mit spørgsmål i starten er om jeg skal skifte hele system med nøgle, startepærer, speedmodul, benzinsdæk, sikrings- og styreboks, selvom kun styreboks er defekte. Jeg har forstået fra andre kommentarer, at det er nok bedst at skifte hele system fordi der tit er problem med omcodning efter kun at skifte styrebokse.
Men jeg vil gøre min mekaniker opmærksom på din kommentar og andre forslag om speedsmodul og ledningsnet også er mulig fejl i stedet for styreboksen
Mvh.
apr 2023
jan 2017
Følger: 2 Svar: 4
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 45
Jeg har før haft held med at skifte modul og få mærkeværkstedet til at lave kodningen - kostede en værkstedstime.
Bare måske en anden mulighed
Bilen kan ikke speedes. Er styrebokset defekte?