Problem med skillerelæ til forbrugsbatteri {{forumTopicSubject}}
Hej gode folk - jeg har en strømudfordring, jeg håber, I kan gøre mig klogere på.
Vi kører en gammel VW LT35 camper med 2 forbrugsbatterier i bagenenden, men I øjeblikket får de ingen strøm.
Har spændt generatorremmen, alt fint der, og vores startbatteri kommer også op på 14,4 volt i spænding, ved kørsel, men forbrugsbatterierne stiger ikke.
Vi har et skillerelæ koblet på forbrugsbatteriet - dette slår også fint til for at sende strøm mod forbrugsbatterierne, og når jeg måler på ledningen ud af skillerelæet, viser den også de ca. 14,4 volt.
Tager jeg fejl, når jeg siger, at så burde spændingen vel også være 14,4 volt, når jeg måler omme ved forbrugsbatterierne??
Vi har en batterilader, der kører på 220v landstrøm, og den fungerer superfint - der kan fint måles ladespænding på over 14 volt. Men det er jo kun, når vi kan kobles på landstrøm, det kan bruges.
Min egen mistanke er, at det må være ledningen, der kører fra skillerelæet og om til forbrugsbatterierne, den er gal med, ikke? (I så fald skal jeg have trukket en ny ledning, for den gamle går oppe under taget i vanen, og jeg kan umuligt komme til den og se, hvor der evt. skulle være et brud..)
Der er ikke noget, der tyder på en dårlig stelforbindelse, nu hvor generatoren øjensynligt virker fint vel?
Har I nogle indspark til, hvad det ellers kunne være?
Løsningsforslag og tips til at føre ny ledning fra skillerelæet til forbrugsbatterierne er også meget velkomne!
nov 2005
Følgere: 164 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.184
Så ved du om det er i orden eller ej
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.382
sep 2023
Svar: 28
dec 2023
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 1
Tror I ligeså vel, det kan være stelforbindelsen på forbrugsbatterierne, der er noget gal med?
Problem med skillerelæ til forbrugsbatteri