{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Jakob L
Jakob L
Tilmeldt:
15. dec
Emner: 1 Svar: 2

Hyundai i30 (pde) 1.0 mærkeligt problem... {{forumTopicSubject}}

hey alle

ok, jeg har så det her problem jeg nu er nød til at søge noget hjælp til.

Problemet er:
Når bilen kører i 3 gear, mellem 1600 og 2000 omdrejninger, ca 38-40 km/t, med speederen lidt nede, altså ud af en lige vej (ikke for meget gas, men heller ikke med lukkede spjæld) så hopper den bekymrende meget. lidt ligesom den springer en tænding over...
Jeg har kørt test, ingen fejl
jeg har regenreret cat (gsv)
jeg har "live data" målt den, og alle værdier er fine (otofix 1d-pro/autel pro)
ingen fejltænding
ingen knocking sensor reaktion
lambda sonde temp er ens på bank 1 og 2
indsprøjtningsdyser kontrolleret, fine
kompression ok
alle 3 cylindere yder ens

eneste spor jeg har at gå efter er at da jeg regenererede cat, via obd, kører den selv på til 2500 rpm og starter, der kunne jeg høre at den ligesom "pruttede" eller sprang en tænding over, men det kan jeg ikke få til at passe når jeg "live" tester den....

nu har jeg sendt den tilbage igen, og har lovet jeg vil søge nogen flere meninger om hvad det kan være....
har i prøvet noget lignende?
Er det bare sådan en 3 cylindere 0,9 l kører??

kom frisk med ideer.....

jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyundai i30 (pde) 1.0 mærkeligt problem...
  • #1   15. dec Jeg skal ikke kloge mig på din model og motor der, men min egen i20 1,0 med turbo kan intet under 2000 rpm og den humper sig afsted som en gammel diesel hvis man forsøger alligevel , det er jo en lille motor og den vil have noget gas før der sker noget og så lyder og køre den pludselig meget bedre smiley

  • Jakob L
    Jakob L Tilmeldt:
    dec 2024

    Emner: 1 Svar: 2
    #2   15. dec Tjoo, det er også noget jeg har i tankerne.. og det er en i30 st.car så noget større... men det er bare en underlig hakken der kommer lige der mellem 1500 2000 omdr.
    Det er bare det at de siger at det er noget der er kommet inden for den sidste tid...?!?
    men det kan da godt være med tid og 180.000 km, at det bare er sådan


  • #3   15. dec sådan en 1,0 turbo motor og med 180,000km er sikkert sod diverse steder. den er jo med direkte indsprøjtning. går ud fra det er deres benzin motor?

    vil give en service rens og tænk over ikke køre i for højt gear. smiley


  • Jakob L
    Jakob L Tilmeldt:
    dec 2024

    Emner: 1 Svar: 2
    #4   16. dec Tænker du at egr ventil kunne være årsag?

  • #5   16. dec ved ikke om den overhovedet har en fysisk egr eller den indirekte egr. smiley

    med ja kun hver en mulighed samt sod ved indsugning ventiler. smiley


Kommentér på:
Hyundai i30 (pde) 1.0 mærkeligt problem...

Annonce