{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

Simon P
Simon P
Tilmeldt:
19. dec
Emner: 1 Svar: 2

Ingen hjælp fra mekanikeren {{forumTopicSubject}}

Hænger problemerne sammen?

Alle advarselslamper har kortvarigt været tændt og efterfølgende slukket igen. Problemerne kommer og går. Pludselig mens man køre stopper speedometer og omdrejningstæller med at virke… for efter nogle minutter at virke igen. Bilen for pludselig advarselstrekant og motorlampen lyser … den begynder at hakke og mangler motorkraft så man ikke kan gør mener end 90 km/t. Hvis jeg slukker bilen og starter igen forsvinder problemet i en periode… måske en dag eller måske 10 min.
Kabineblæseren i bilen har også sit eget liv. Pludselig holder den op med at virke på alle indstillinger og efter et varierende tidsinterval starter den pludselig igen.
Jeg har haft bilen omkring et værksted men på dagen havde den selvfølgelig ingen problemer… mekanikeren kunne godt udlæse at den havde lavet fejl men da den ikke viste nogen fejl da han havde den i hænderne kunne han ikke afgøre hvor problemet stammede fra!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen hjælp fra mekanikeren
  • #1   19. dec Ja

  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 33
    #2   19. dec Elektrisk dårlige forbindelser et eller andet sted på vognen.

    En renset fejllog kan give indikationer på i hvilken strømkreds fejlen skal findes.

    Vi ved ikke hvilken bil der er tale om... smiley


  • #3   19. dec Bilmærke og model, motor variant, samt årgang er ting der kan hjælpe meget?

  • #4   19. dec Mekanikeren er nødt til at se nogen konkrete fejl, eller se noget på testeren, ellers har han ikke en chance. Og der vil jeg sige at et værkstede der har speciale i netop dent mærke måske har en større chance for at finde fejlen, da de måske har set den før.

  • Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    dec 2024

    Emner: 1 Svar: 2
    #5   19. dec arhh sorry. Fiat punto 2012

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 108
    #6   19. dec som Klavs skriver: elforbindelser.
    og jeg ville tilføje stelforbindelser, de bliver fugtige og så kommer der "ir" .
    Mener der sidder en stelforbindelse foran førerdøren, ca. 20 cm over gulvet, men den i bagagerummet skal da også checkes.
    Der er sikkert flere "små" stelforbindelser-
    Tror ikke det er den "store " mellem motor/gearkasse og chassis.


  • #7   19. dec Jeg er også på stel forbindelsen. Den er billig at få tjekket/skiftet, det passer nogenlunde med årgangen.
    Det kan desværre også være kabler andre steder som har slidt sig ind til hinanden og derfor kan skabe let kortslutning når de rør hinanden.
    Heldigvis er stel det mest sandsynlige.
    Et spørgsmål: Kan et af de nævnte problemer være aktivt mens et andet kommer og går samtidigt, man kan vel kalde det overlappe(svært at forklare). For hvis de kan overlappe er det desværre mere sandsynligt med en kortslutning.


  • #8   19. dec Lige sådanne fejl
    Er svære og fejlsøge på

    For som du selv skriver, kommer og går
    Og der løber hurtigt mange timer i fejlsøgning

    Men som andre er inde på
    Få kontrolleret alle stel forbindelse.

    Kan være fejl i en styreenhed som
    Laver balladen

    En af vores kunder havde en Fiat 500
    Som havde være henne og bliver vasket og renset
    De havde brugt så meget damp i den i bilen
    At den duggede meget

    Så havde de lagt fugt suge poser i forruden
    Da den var fyldt
    Løb der noget væske ud af den
    Ned i sikring boksen, som også er en styre enhed

    Når hun efterfølgende trykkede på horn kontakten, sænker nærlyset sig
    Højde justering af nær lys

    Den skulle have ny styrenheder
    Men hun enten u d med og købe en anden bil

    Fordi der kom flere elektronisk fejl


  • #9   19. dec 12´ punto?
    Få mekanikeren til at tjekke kabel bundet imellem bagklap og bilen.. Det kan give så utrolig mange fejl på de modeller

    Men som der bliver skrevet, så er sådan en fejl utrolig svær at finde, da den kan komme og gå som det passer den, og når bilen holder stille, så vil man sjældent opleve vibrationerne som kan gøre at kortslutningen kort varigt opstår.


  • Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    dec 2024

    Emner: 1 Svar: 2
    #10   20. dec Tak for den indtil videre super gode brainstorm smiley
    Det bliver godt nok spændende om fejlen kan findes... Til "Mongolen" så tænker jeg at din teori med kabelbundet imellem bagklap og bilen lyder interessant. Jeg kan nemlig tilføje at indenfor det sidste halve år er varmen i bagruden og den fysiske knap til at åbne bagagerummet PERMANENT holdt op med at virke... så bagagerummet åbnes nu kun med fjernbetjeningen.


  • #11   20. dec Hvor er vi henne geografisk?

  • #12   20. dec Hvis bagklappen ka. Åbnes med fjernbetjening
    Så er det højst sandsynligt knappen i selve bagklappen der er stået af
    Det er sådan en geneufejl på alle biler med elektrisk åbning af bagklap.

    Det tyder ikke på knækket ledning

    Men at varme i baggrunden ikke virke
    Kan også være flere ting
    Det første man gør er at kontrollere sikring til varmen i bagruden
    Og at kontrollere ledning mellem karosseri og bagklap ikke er knækket
    Som vi også tit ser


  • #13   20. dec En snart 13 år gammel Fiat, jeg ville nok “bytte den væk” hos en forhandler på en af dens raske dage.
    Man kan hurtigt opnå værksteds regninger på mere end bilens værdi.


Kommentér på:
Ingen hjælp fra mekanikeren

Annonce