Ingen hjælp fra mekanikeren {{forumTopicSubject}}
Hænger problemerne sammen?
Alle advarselslamper har kortvarigt været tændt og efterfølgende slukket igen. Problemerne kommer og går. Pludselig mens man køre stopper speedometer og omdrejningstæller med at virke… for efter nogle minutter at virke igen. Bilen for pludselig advarselstrekant og motorlampen lyser … den begynder at hakke og mangler motorkraft så man ikke kan gør mener end 90 km/t. Hvis jeg slukker bilen og starter igen forsvinder problemet i en periode… måske en dag eller måske 10 min.
Kabineblæseren i bilen har også sit eget liv. Pludselig holder den op med at virke på alle indstillinger og efter et varierende tidsinterval starter den pludselig igen.
Jeg har haft bilen omkring et værksted men på dagen havde den selvfølgelig ingen problemer… mekanikeren kunne godt udlæse at den havde lavet fejl men da den ikke viste nogen fejl da han havde den i hænderne kunne han ikke afgøre hvor problemet stammede fra!!!
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.254
sep 2023
Svar: 33
En renset fejllog kan give indikationer på i hvilken strømkreds fejlen skal findes.
Vi ved ikke hvilken bil der er tale om...
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 571 Svar: 15.724
nov 2009
dec 2024
Emner: 1 Svar: 2
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 108
og jeg ville tilføje stelforbindelser, de bliver fugtige og så kommer der "ir" .
Mener der sidder en stelforbindelse foran førerdøren, ca. 20 cm over gulvet, men den i bagagerummet skal da også checkes.
Der er sikkert flere "små" stelforbindelser-
Tror ikke det er den "store " mellem motor/gearkasse og chassis.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.270
Det kan desværre også være kabler andre steder som har slidt sig ind til hinanden og derfor kan skabe let kortslutning når de rør hinanden.
Heldigvis er stel det mest sandsynlige.
Et spørgsmål: Kan et af de nævnte problemer være aktivt mens et andet kommer og går samtidigt, man kan vel kalde det overlappe(svært at forklare). For hvis de kan overlappe er det desværre mere sandsynligt med en kortslutning.
nov 2005
Følgere: 165 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.113
Er svære og fejlsøge på
For som du selv skriver, kommer og går
Og der løber hurtigt mange timer i fejlsøgning
Men som andre er inde på
Få kontrolleret alle stel forbindelse.
Kan være fejl i en styreenhed som
Laver balladen
En af vores kunder havde en Fiat 500
Som havde være henne og bliver vasket og renset
De havde brugt så meget damp i den i bilen
At den duggede meget
Så havde de lagt fugt suge poser i forruden
Da den var fyldt
Løb der noget væske ud af den
Ned i sikring boksen, som også er en styre enhed
Når hun efterfølgende trykkede på horn kontakten, sænker nærlyset sig
Højde justering af nær lys
Den skulle have ny styrenheder
Men hun enten u d med og købe en anden bil
Fordi der kom flere elektronisk fejl
jun 2005
Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 1.111
Få mekanikeren til at tjekke kabel bundet imellem bagklap og bilen.. Det kan give så utrolig mange fejl på de modeller
Men som der bliver skrevet, så er sådan en fejl utrolig svær at finde, da den kan komme og gå som det passer den, og når bilen holder stille, så vil man sjældent opleve vibrationerne som kan gøre at kortslutningen kort varigt opstår.
dec 2024
Emner: 1 Svar: 2
Det bliver godt nok spændende om fejlen kan findes... Til "Mongolen" så tænker jeg at din teori med kabelbundet imellem bagklap og bilen lyder interessant. Jeg kan nemlig tilføje at indenfor det sidste halve år er varmen i bagruden og den fysiske knap til at åbne bagagerummet PERMANENT holdt op med at virke... så bagagerummet åbnes nu kun med fjernbetjeningen.
nov 2009
nov 2005
Følgere: 165 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.113
Så er det højst sandsynligt knappen i selve bagklappen der er stået af
Det er sådan en geneufejl på alle biler med elektrisk åbning af bagklap.
Det tyder ikke på knækket ledning
Men at varme i baggrunden ikke virke
Kan også være flere ting
Det første man gør er at kontrollere sikring til varmen i bagruden
Og at kontrollere ledning mellem karosseri og bagklap ikke er knækket
Som vi også tit ser
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 48 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.551
Man kan hurtigt opnå værksteds regninger på mere end bilens værdi.
Ingen hjælp fra mekanikeren