{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
221 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Tilmeldt:
31. okt 2022
Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 9

Peugeot 206 + Diesel - og DPF. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg er ved at få flere grå hår af min bil.

Det drejer sig om en Peugeot 206 + Diesel fra 2012.

Til at begynde med skrev den 'Unblock Diesel-filter' i en periode, efter dette begyndte den på 'Anti-Polution Fault' samt emergency-mode eller hvad det nu hedder.

Godt, jeg blev enig med mig selv om i det mindste at få skiftet DPF. Så et sådan fik jeg købt helt nyt, og min mekaniker satte det på, inkl. trykrør selv om trykrør nok ikke fejlede noget. Alt så fint ud den første uge, men den kunne dog godt finde på at skrive 'Unblock Diesel-filter' stadig, men der skulle forholdsvis meget til.
Vi skiftede derfor også diff. sensor for en sikkerhedsskyld - Men det ændrede ikke på noget.

For et par dage siden begyndte den så at smide rigtig meget udstødning ved siden, altså i motorrummet, og i dag fandt vi så ud af, at samlingen mellem kat. og DPF (denne her spænde-ring) ikke var tæt - Eller nok nærmere pakningen (den her metal-ring på DPF).
Vi fik en anden pakning på (fra det gamle DPF) og brugte spændebåndet fra den gamle også. Vi kæmpede en kamp for at få den tæt, men det blev den ikke 100%. Tæt på, men ikke helt. Der hvor båndet lukker, kan vi ikke få den tæt. Er det fordi DPF ikke er original at vi slås med noget tolerance eller hvad kan det være?

Mens vi sloges med det her, endte det med, at vi fik en masse "isolering" ned i hovedet. Som tydeligvis har siddet omkring katten et sted deroppe. Så nu ved jeg ikke om den så også er i stykker???

Jeg har tidligere hørt, at man også skal holde øje med en eller anden sensor som kan være faldet ned, men vi kunne ikke få øje på en sådan.

Så ... Status på kat.? Og hvorfor er det så svært at få den samling tæt?

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206 + Diesel - og DPF.
  • #1   i går kl. 08:17 Hvornår er der sidst skiftet brændstof filter?


  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 33
    #2   i går kl. 08:22 Jeg stiller mig uforstående overfor der anvendes brugte pakninger og spændering til samling af udstødningssystemet...

    Og enig med Gsi; 'Unblock diesel-filter' kan være noget så simpelt som vand i brændstoffilteret. Er der sensor i bunden af dieselfilteret?


  • #3   i går kl. 11:45 Og hvordan få i
    Unblock diesel filter

    Til at være diesel partikelfilter??

    Og tåbeligt bare at skifte dele uden en ordentlig fejlsøgning


  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 108
    #4   i går kl. 12:56 "unblock diesel filter", skulle faktisk være diesel partikel filteret.
    Det burde ikke være et problem at få det tæt, hvis man bruger pakningerne.
    Grunden til det bliver utæt ved samlingen, er vel at det er "helt stoppet til" dvs bilen renser ikke selv partikelfilteret. SÅ..
    Har du 4 fungerende gløderør ?
    Er der nok dpf-rensevæske på ?


  • #5   i går kl. 15:49 Har i nogen fejlkoder og fejlsøge ud fra??

Kommentér på:
Peugeot 206 + Diesel - og DPF.

Annonce