{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Hjælp til Fjernbetjent central lås {{forumTopicSubject}}

sidder her og kan ikke få det her til at passe sammen... har fået købt mig sådan et sæt til at fjernbetjene sit central lås system... men kan sq ikke finde ud af hvor jeg skal føre ledningerne hen fra den trådløre styre boks til central lås styre boksen... på det diagram der følger med står der bare central control lock assorted wires på de øverste ledninger ...

http://peecee.dk/?id=46340

så skulle man tro at farverne passer sammen eller noget ... men næh nej ... så lige nu står jeg og ikke rigtig ved hvad jeg skal ... nogle der kan hjælpe??

sådan ser ledningerne ud fra C-lås boksen
http://peecee.dk/?id=46339

btw... er der nogle der kan sige mig om låsene er negativ eller posetiv stryret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Fjernbetjent central lås
  • #1   17. maj 2007 Jeg tror jeg kan hjælpe dig...

Skriver lige lidt ned...

• #2   17. maj 2007 Det ser ud til at nummer 122 på dit eget ledningsnet er en knap til at låse/låse op, den går ind på 2 ledninger, det er disse 2 ledninger/kontakter der styrer lås/lås op signalet.

dette være sig pin 10 er låsesignal og pin 11 er oplåsesignal på din Door lock control relay (121).

De normale kontakter er sluttet til den hvid/sorte ledning der er går i E20, hvilket ligner et stelpunkt, derfor vil jeg tro det er negativt styret.

Det vil sige du skal koble de to yellow og yellow-black til pink (negative trigger)

De orange/orange-black, og Red/black skal du ikke bruge og green skal heller ikke bruges medmindre du har komfortmodul.

Red og Black skal selvfølgelig til hhv, + og stel i din bil.

De 2 brown skal til hver deres blinklys, det ser ud som om de skal til hver deres blinklys (højre/venstre), ikke til relæet (i min bil skulle det bare direkte til blinklyset)

Hvid skal så sluttes til pin 10 på din styreboks i bilen og hvid/sort skal til pin 11.

Det er sådan jeg forstår tegningerne, lige umiddelbart efter at have brugt 5 min på det...

• #3   17. maj 2007 jeg takker ... vil prøve at kigge på det imorn ... håber på det kommer til at virke :o)

• #4   17. maj 2007 Det tror jeg nok det skal ... du kan altid prøve at måle spænding på pin 10 og 11 (121) og hvis der ikke er noget så prøv at sætte en ledning fra stel og derover og så se om ikke den låser/låser op ... (ikke helt den korrekte måde at gøre det på ... men det ser ud til efter tegningerne at den er negativt styret ... hvis altså tegningerne er korrekte i forhold til bilen ...

• #5   17. maj 2007 Men jeg kender desværre ikke noget til Toyota ... derfor kan jeg ikke lige vejlede mere end kigge på diagrammerne og så bruge den teori jeg hidtil har lært ... smiley

• #6   17. maj 2007 helt iorden ... må bare vente til imorn og se ... men hvorfor var det at de 2 gule og den pinke skulle sættes sammen ?

• #7   17. maj 2007 fordi den er negativt styret ... og det er negativt signal der er i den pink (negativ = stel i dette tilfælde) ... den rød/sorte er positiv styrings signal der er + i den hele tiden ...

• #8   17. maj 2007 Det var sådan det fungerede det jeg har monteret med samme tegning ... har monteret et par stykker og den tegning der kan jeg genkende smiley hehe

• #9   17. maj 2007 hehe... ok :o) takker ... skriver lige imorn hvis det ikke virker så ... ;o)

• #10   17. maj 2007 oki

Kommentér på:
Hjælp til Fjernbetjent central lås

Annonce