Fejl Peugeot 208 Fejl Peugeot 208
Hey alle.
Er ikke stærk i det franske, for en veninde som får denne fejl i display som i ser på billedet.
Hvad betyder den?
Hendes addblue lampe blinker osse osse hun er fyldt 10 liter på.
Jeg tror det er noget med regenerering af partikelfilter, men ved det ikke. Der bliver sjældent kørt længere ture og det er en diesel.
Forsat god dag
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.299
det kan også være den er lav på eolys additiv
uanset hvad så skal der en tester på for at finde ud af hvilket system der laver pjatrøv
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 128
Den er i gang med at tælle ned til; at den ikke vil starte.
Hvis den ikke selv finder ud af det, skal der en "fin" (dyr) tester på.
mar 2003
Følger: 44 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 191 Svar: 2.978
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.195
Så der skal en opdatering til.
Kan være fejl i elektronikken til adblue
Kan være fejl i pumpen i AdBlue tanken
I sær hvis folk køre tanke langt ned og sjat tanker
Så kan det krystalisere
Så bilen skal hen til en der kan finde ud af Io fejlsøge på AdBlue systemet.
Og hvis den skriver 1100 km
Så kan den i morgen stå på 900 km selv om man ikke har kørt så langt
Og når den når 0 så få man ikke lov at starte igen
Også kan det blive rigtig bøvlet og få bilen ud og køre igen
Vi har prøvet det et par gange med kunder der køre alt for længe med fejl på AdBlue systemet
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.103
At ikke køre længere ture og derved overhovedet ikke have brug for en diesel, var den anden fejl.
Måske lidt i overkanten at kalde det tredje fejl at man valgte at købe en fransk bil.
Sagt med et glimt i øjet
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.299
Nej , ikke hvis man holder den over et vist niveau , altså før den begynder at advare om det
man må heller ikke påfylde mens motoren kører , det kan den ikke finde ud af
nu ved jeg ikke hvor stor adbluebeholderen er på omtalte bil eller hvor meget den bruger , men man kunne vænne sig til at toppe op hver anden-tredie gan man tanker , mange vw har adbluepåfyldning ved siden af tankdæksel , så husker man det
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.423
det anbefales ikke - jf. samme bog - at toppe op en gang imellem, men derimod at vente til den beder om at få fyldt på.... og så har man 2400 km til at få det gjort.
Jeg ved ikke hvor langt min kører på en tank fuld adblue, men har selv lige fyldt 10 liter på min men vil tro den kører omkring 1000 km pr liter med de km den har kørt siden jeg købte den og hvornår sælger fyldte den op.
MEN den fejl TS har virker ikke til at være grundet opfyldning af adblue.
Igen jf. bogen så viser den en fejl i systemet når den nu blinker og har den tekst den har.
Så på med en tester FØR den rammer nul km tilbage - for så er det møg at skulle slette fejlen og få den på hjul igen.
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.267
Få den på værksted og kontrolleret med tester. ikke en af de billige kinatestere som mange køber, de kan ikke udlæse alt.
Fejl Peugeot 208