884 visninger
|
Oprettet:
Supra -> Turbo {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal renovere min motor på min Mk3 Supra (7MGE).
Er der noget forkert i at jeg evt smider en 7MGTE i altså med turbo. Forskellen ligger på omkring 30 hk. Og hvad jeg kan regne mig frem til vil jeg ligge inden for grænsen på 20 %.
MEN hvor får jeg mine formodninger bekræftet før jeg henter motor osv hjem? Der var jo engang noget der hed Statens Bilinspektion, skal jeg kontakte Færdselsstyrelsen?
Det er lidt træls men den gamle motor kan efter jeg har smidt noget 10W-40 olie på ikke lave tryk ifht før.
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 737
Min model er jo lavet med turbo altså 7MGTE motoren så Toyota skal nok sige god for den så længe jeg har styr på bremser osv.
MEN det er sgu mere synsmyndighederne jeg sveder lidt over. :-|
ER der forresten nogen af jer der har hørt hvordan en oliepumpe lyder hvis den er stået af?
jan 2007
jun 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 212 Svar: 1.968
jan 2007
Dvs der er ikke noget problem hvis jeg smider en turbo på min Supra men hvis jeg smider turbo og motor i så hedder det anden afgift.
Suk.
jan 2007
MEN hvis jeg skulle skifte motor til en alm var der ikke noget problem.
Hvis jeg smed turbo på bilen ville jeg vel ikke skulle betale afgift af det og jeg ville nok heller ikke få problemer med syn så længe jeg holdt mig inden for de 20%.
Problemer kommer åbenbart når jeg får en færdig pakke som Toyota har lavet i forvejen og solgt i turbo modellen hvor der sidder en lille turbo og hygger sig på manifoldet...
jan 2007
Hvis en motor ikke laver nok olietryk kan det så være pga for tynd olie? Den har jo immervæk gået 25500km
Er sgu bange for at oliepumpen er stået af.
Kan et defekt leje forårsage at olietrykket ikke kan holdes?
jan 2007
Ja til for tynd olie eller?
jan 2007
Tjah, jeg får at se. Ellers får jeg sgu lært den motor at kende - indefra. Hrmpf.
Supra -> Turbo