{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

skifte motor uden danske papirer... {{forumTopicSubject}}

hey BG...

jeg ejer en peugeot 405 1,6 GLX og er blevet tilbudt en 405 MI16 uden gearkasse og på svenske papirer...

mit spørgsmål er så kan gearkassen jeg har holde til en MI16 motor og kan jeg få om registeret bilen uden at skulle betale registrerings afgift på motoren...???

vil meget gerne ha den i men hvis jeg skal ofre en formue så skal jeg bare ha kabine og skørter....

håber der er nogle bil tosser herinde der kan hjælpe mig..

på for hånd tak....

mvh bettemanden......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skifte motor uden danske papirer...
  • #1   8. jun 2007 er den anden motor større eller hvordan? for så længe den ikk forurener så meget er der vel ingen der ser det?

  • #2   8. jun 2007 ja der er stor forskel fra den 1,6 til en MI16...
    1,6'ern har noget med maks 85 heste eller mindre og MI16 har uden kat 150 heste...

    det er bare om jeg kan skifte den uden den store tegnedreng skal frem og om min gearkasse kan holde til det....


  • #3   8. jun 2007 Dét mener du ikke seriøst det der............... eller gør du...???

    Så burde søge hjælp smiley


  • #4   8. jun 2007 du må max gå 20% op i ydelse, går du højere op, skal du betale afgift, og bremser skal vist også flyttes med over.

  • #5   8. jun 2007 De passer da overhovedet ikke gearkasser sammen for sulan da, der er da en verden til forskel, helt ærlig man tænk da.......

    Ledningsnet bremser ny gearkasse afgift og syn = små 100 tkr


  • #6   8. jun 2007 køb en org. mi16 i stedet for. det er satme en sjov bil!!! har haft 2 af dem..

    er det 2,0 motoren eller hvilken motor er det?


  • #7   8. jun 2007 det var skam oz kun et spørgsmål.... dem MI16 er en 1,9... men bare der i siger at der skal betales afgift så tror jeg ikk lige jeg skal ha den motor i... så må jeg nøjes med kabine og skørter...

    <Viggo C> jeg er ikk det store mekaniker geni.... om tingene passer sammen eller ej...

    men syns det kunne være sjovt at prøve og skifte motor....


  • #8   8. jun 2007 1,9 har uden kat 160 HK ;). med kat har den 145 og en 2,0 med kat har 155 har prøvet dem alle. og syndes klart 2,0 er sjovest :)..

    men held og lykke med det, men kan klart enbefale en mi16 hvis du skulle få blod på tanden, eller en T16 MUMS!


  • #9   8. jun 2007 og nu jeg tænker, så har jeg faktisk haft 3 mi16'en hehe.. sorry..

  • #10   8. jun 2007 Det er heller ikke for at gøre mig klogere end dig meeeen hånden på hjertet det havde du ikke regnet med var lovligt havde du...?????

    Men en mi16 er da ikke så vild dyr mere, så det kan aldrig betale sig. Hvis du skulle noget sjovt så find en gammel pug 205 GTI det er en 1,9 dog ikke 16 V (tror jeg ikke) men der kunne du være heldig at finde et match mellem gear og motor men du skal stadig have hele ledningsnettet med. Men det kunne blive ren seriøs sjov klasse 3 bil til autospeedway


  • #11   8. jun 2007 havde godt regnet med at det ville blive dyrt og at nok ikk passede sammen men jeg ved som sagt ikk noget om det så derfor spørger jeg...
    og det var ikk for at lave en racerbil der kun kan køre på bane....

    men tak for hjælpen...


  • #12   9. jun 2007 det kan da på ingen måde betale sig... afgift, gearkasse, ledningsnet det løber op i langt mere end en MI16 ville koste på danske plader

Kommentér på:
skifte motor uden danske papirer...

Annonce