{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.371 visninger | Oprettet:

Passat TDi - HJÆLP -røg- turbo (brand) {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Så skete det.. jeg tror min passat er ved at dø... var på vej til arbejde her til morgen... pludselig begynder turboen at hyle... MEGET... 18 sec efter holder den op... nå ja.. tænker man.. det skal man da ha ordnet... ca. 1 minnut efter begynder bilen at midste alt trækkraft og den RYGER!!! MEGET.. fra udstødning og fra motorrum... hele vejen bagud er helt indhyldet i hvid kvælende røg... trafikkø på 150 meter i begge retninger... en kommer endda løbende med en pulverslukket... bilen er slukket men det ryger stadig fra motorrummet.. MEGET! men der ser ikke ud til at være ild.. røgen aftager inden et minut efter at der er åbnet til motoren.

Jeg TROR ikke der har været åben ild i motorrummet...

Turboen er død... det ved jeg... men er det kun den der er død, eller er der mon mere der kan være i vejen... var det en benzin'er ville jeg ha svoret at det var toppakningen, men dieselolie kan jo ogås ose en del..

Nogen forslag.???

Alle gode får en HØJ fra EGERNET:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat TDi - HJÆLP -røg- turbo (brand)
  • #3   2. aug 2007 ahhhhhhhh...... hmmmm...... nogen der ved, om turboen på en 1,9 TDi passat fra 94 er olie eller vandkølet?? mener motorkoden er AAZ eller AZZ

    ( en høj på vej til den flinke Camilla )


  • #4   2. aug 2007 ja det tyder på din turbo gav op. hvis den har smidt akslen ud igennem udstødningen og så ellers bare brændt olie af i den....
    Men lad os håbe at der ikke er sket mere.
    Det lyder umiddelbart som det du skrev igår har været turboen...


  • #5   2. aug 2007 Som Camilla og Ortega skriver...
    Lyder meget som om det bare er turboen, heldigvis...

    Kan dog ik helt forstå at det ryger fra motorrum.. Det tyder jo lidt på at noget skulle være blevet utæt ved turboen samtidigt...
    Men som sagt. Hvid røg = vand, normalt...

    Derfor, hvis turboen ER vandkølet, er det nok derfra


  • #8   2. aug 2007 Pyha.... har heldigvis fundet en nyrenoveret turbo til 1900... det er vel billigt nok? det kan vel ikke betale sig at købe en brugt... eller kan der monteres en bedre end standard? i såfald, hvilken ville så være at foretrække?

  • #10   2. aug 2007 og hvis du køber en nyrenoveret turbo så forlang at se noget kvittering på det.

  • #11   2. aug 2007 Jeg kan kun sige. hvad sage jeg igår?

    Tjek det hele igennem, før du køre. OG kig ind iturbo´en og mærk efter slør.


    Ja jeg bagklog. Det kan betale sig at kigge efter en gang i mellem.


Kommentér på:
Passat TDi - HJÆLP -røg- turbo (brand)

Annonce