{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Celica har problemer efter motorskift {{forumTopicSubject}}

Har lige skiftet motor i min kemmerats Celica GT fra '88. Motoren er en 4AGE fra en Corolla AE92'er og gik i uden problemer. Gasspjældshuset, dyserne, fuel-rail'en og diverse stik er blevet skiftet, da de var runde og stikkene på bilens ledningsnet var firkantede.
Der er blevet skiftet tandrem, og inden vi pillede vi den gamle af, tjekkede vi at begge takthjul stod ud for de to punkter og mærket på remhjulet på krumtapsakslen pegede mod 0-mærket. Og den nye rem blev sat på præcis som den gamle sad. Nye tændrør er der kommet i - MEN DEN VIL IKKE IGANG!

Tændingsrækkefølgen står 1-3-4-2 og den gnister som den skal. Fuel-rail'en er fyldt med benzin så går stærkt udfra den får det brændstof den skal have. Men selvom den får et skvat i hvert tændrørshul så sker der intet.

Vi har prøvet at tørne på starteren mens vi drejede stille og roligt på rotorhuset men den gør ikke andet end at knalde. Den vil ikke igang.

Hvad kan det være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Celica har problemer efter motorskift
  • #1   9. aug 2007 Er i sikker på at alle stikkene er lavet rigtigt.. den kan jo drille lidt hvis bare én af ledningerne ikke sidder hvor den skal..

  • #2   9. aug 2007 prøv at skifte efi relæ... det kan godt være det. det bøvlede jeg med på min gamle celica efter tandremsskift.

  • #3   9. aug 2007 Takthjulene på knasterne kan vendes en halv omgang forkert på sådan en motor....

    Check lige om det er det der er galt


  • #4   9. aug 2007 Der gik sådan ca. lidt under et minut, fra da vi havde den gamle rem af og den nye rem på og intet blev rørt/drejet, så det kan ikke være det!

    Hvor sidder det relæ henne?

    Alle stik burde meget gerne sidde hvor de skal. Tror måske de skal gåes igennem igen, men tror bestemt ikke det er derfor.


  • #5   2. sep 2007 Efter vi skiftede toppakning i min gjorde den det også. Det skal lige siges at jeg ikke er mekaniker, jeg er rustfast klejnsmed, men har en kammie der er ved at uddanne sig til mekaniker. Han hjalp mig med det. Og han vendte nemlig det ene takthjul forkert. Altså det der svarer til en halv omgang. Og så var strømfordeleren også drejet en halv omgang. Så stod den bare og buldrede og ikke kunne komme i gang. Men da vi så vendte det rigtigt startede den bare..

Kommentér på:
Celica har problemer efter motorskift

Annonce