Celica har problemer efter motorskift {{forumTopicSubject}}
Har lige skiftet motor i min kemmerats Celica GT fra '88. Motoren er en 4AGE fra en Corolla AE92'er og gik i uden problemer. Gasspjældshuset, dyserne, fuel-rail'en og diverse stik er blevet skiftet, da de var runde og stikkene på bilens ledningsnet var firkantede.
Der er blevet skiftet tandrem, og inden vi pillede vi den gamle af, tjekkede vi at begge takthjul stod ud for de to punkter og mærket på remhjulet på krumtapsakslen pegede mod 0-mærket. Og den nye rem blev sat på præcis som den gamle sad. Nye tændrør er der kommet i - MEN DEN VIL IKKE IGANG!
Tændingsrækkefølgen står 1-3-4-2 og den gnister som den skal. Fuel-rail'en er fyldt med benzin så går stærkt udfra den får det brændstof den skal have. Men selvom den får et skvat i hvert tændrørshul så sker der intet.
Vi har prøvet at tørne på starteren mens vi drejede stille og roligt på rotorhuset men den gør ikke andet end at knalde. Den vil ikke igang.
Hvad kan det være?
okt 2004
Følger: 1 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 5.047
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.052
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Check lige om det er det der er galt
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.813
Hvor sidder det relæ henne?
Alle stik burde meget gerne sidde hvor de skal. Tror måske de skal gåes igennem igen, men tror bestemt ikke det er derfor.
okt 2006
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 73 Svar: 493
Celica har problemer efter motorskift