{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.395 visninger | Oprettet:

Defekt hjulleje? {{forumTopicSubject}}

Okay for at gøre en lang historie kort, så har jeg haft en del problemer med min bil siden min bærekugle en dag knækkede, og medførte at hjulet sad helt oppe i skærmkassen, og samtidig havde delt min korte drivaksel i 2.

Jeg fik skiftede det hele, og købte en ny drivaksel hos en hugger. Problemet var bare at han gav mig en drivaksel til en carina 2,0 istedetfor til en corolla 1,3. Så den kørte af helvede til, og med masser af slør og medførte lidt ødelagte helt nye skrivebremser. Jeg skiller så skidtet ad igen og får mig en RIGTIG drivaksel som jeg så får samlet igen. Samtidig går gearkassen i smadder, idet at den ikke kan holde sit gearolie idet gevindet på selve huset krakelerede da jeg ville løsne den. Så her er der også kommet ny gearkasse i, som andre klarer for mig. Da jeg så henter den er denne hule *krrrrrrr* lyd der stadig, ligesom den var da vi havde sat den forkerte drivaksel i.

Så nu tænker jeg at det er hjullejet som er blevet ødelagt af den forkerte drivaksel?

Men hvis det er sådan et ødelagt hjulleje, er det så farligt at køre med på motorvej en uges tid, altså kan jeg forvente det bliver værre og så faldet hele hjulet evt af? Der er dog ingen slør i hjulet endnu overhovedet. men jeg skal først have fundet mig et sted der kan skifte sådan et hjulleje for mig, idet det jo ikke er helt simpelt selv at tage ud.

Undskyld hvis det hele er skrevet lidt rodet, men dete r 2½ måneds forløb skrevet på nogle få linier.

Men nu hvor alt andet snart er skiftet, så kan det vel godt være hjullejet som laver denne lyd ligeså snart jeg kører over 10 kmt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt hjulleje?
  • #2   11. aug 2007 Og det lyder det helt klart som når man kører med den. Det skal der ikke herske tvivl om. Men så lyder det jo netop som et defekt hjulleje?

• #3   11. aug 2007 prøv evt. at tage et par sving.

Hvis det er højre hjuleleje det er galt med vil lyden gå væk (ihvertfald blive mindre) ved sving til højre, da vægten flyttes til venstre i bilen.

Man kan godt køre med det så længe det kun er knurren eller rumlen, men hvis det begynder rigtigt at hyle er det ind til siden med det samme.

Det bedste ville selvfølgelig være at få det lavet.

• #4   11. aug 2007 okay, men det vil være en tydelig forskel i lyden når den går over i hylen? fordi lyden ændrer sig da lidt når man går fra bykørsel til motorvejskørsel.

Nu er det venstre hjulleje som jeg tror er gået i stykker. men så er det jo bare et sving til den anden side.

• #6   11. aug 2007 hvor lang tid kørte du med det defekte forhjulsleje? og hvad blev det forårsaget af i dit tilfælde?

• #7   11. aug 2007 Hvis du har haft en forkert trækaskel i, som ikke sidder som den skal, så kan hjulejet godt stå af. Nyt i, inden hjulet falder af..

Hilsen Stefan Toyota Mekaniker.

• #8   11. aug 2007 Så bliver det skiftet, det er helt sikkert. Problemet er bare jeg vel godt kan skille det hele ad så jeg står med navet i hånden. Men hvem får man lige til at skifte sådan et hjulleje ud? Er det noget som tager lang tid for et mekanikerværksted?

• #9   11. aug 2007 Og vi er enige om at der kommer slør før denne tudelyd kommer, så man virkelig skal passe på?

• #10   11. aug 2007 bormalt tager det et kvarters tid..... hvis det hele går som det skal og låseringene ikke knækker.... så tager det ca et kvarters tid...!

Kommentér på:
Defekt hjulleje?

Annonce