TDI I EN GTI ??? 112/110hk {{forumTopicSubject}}
Har købt en billig gti golf 2'er - er der nogen som ved om den må/kan synes med en 1,9 TDI motor - det er en 8V gti motor med 112 hk - TDI'en har jo kun 110 ....
Det drejer som en GTI golf 2'er jeg har købt der er blevet kasseret på for mange HK da den er peppet lidt , det er eneste fejl den har på synsattesten - dvs den skal omsynes.
så er det så jeg tænker , jeg ligger da en 1,9 TDI motor i istedet....
KA DET SYNES UDEN PROBLEMER ????
gti motoren kommer til salg når projektet er færdigt - hvad er sån en værd - den skulle ha ca 138hk efter hvad SBI siger , den har været på rullefelt....
- det er en årg 89 GTI - tidligere tysk importeret - så det ka vel ikke gå helt galt at ofre lidt på den - bilen kommer IKKE til salg
Og hvad med forsikring - kommer der til at stå GTI eller TDI på papirene - der er jo væsentlig forskel... ser fem til jeres "kloge"svar
Kan TDI motoren iøvrigt køre med gti gearkassen - skal omdrejningstælleren skiftes - og hvad med glødelampen og er der returløb på tanken på en golf gti ???
Jeg skruer normalt kun i gamle hippiecontainerer(vwbus 51-67), skal bare ha en billig daylidriver
og ved ikke så meget om disse vandkølede himstergimserer
aug 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.939
Jeg er ret sikker på du godt må smide den motor i.
MEN du kommer til at betale forsikring som en GTI
Tror ikke sådan en GTI motor er alverden værd
og for gudsskyld skift osse gearkasse.. en TDI er meget høj gearet og en GTI er meget lav gearet... en Golf2 GTI kører feks 100 km/t med 3000 omdr i 5 gear hvor en Tdi kører 140 km/t. ikke helt lige meget.. det er kæmpe forskel på de 2 gearkasser.. men er gear kassen ellers ok og af type nr Y2 eller 2Y så er den hvis mere værd end motoren :-), da de har det med at gå i stykker
Håber du blev klogere
Karsten
aug 2004
dec 2003
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 2.517
mar 2004
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 4 Svar: 51
okt 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Jeg er klar over at det er en konsruktiv ændring , men hvis man feks går efter "nyprisen" er en GTI vel dyerre end en GTD , men nu er det jo en TDI - men det kunne godt være man skulle nøjes med en GTD så hvis de går helt på bagbenene , jeg takker indtil viderer for jeres svar ... KEEP THEM COMMING
okt 2004
aug 2004
Ib Du kan ihvertfald nemt få den synet med en GTD. men så fik een fra en Golf3 altså en 1.9 GTD. Det har jeg en kammerat der har køret med i en Golf2.. Det kører bare godt
okt 2004
aug 2004
TDI I EN GTI ??? 112/110hk