{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri og generator...
  • #1   26. aug 2007 ja det må du og kan du godt.!

    har ikke hørt noget om at de skal følges ad,
    din generator skal bare minimum være ligeså stor (have ligeså mange amp) som den org, så er du sikker på at bilen ikke kommer til at mangle strøm (medmindre du smider alt for meget udstyr i selvf.!)


  • #2   26. aug 2007 okay batteriet tager ikk skade af at få 90 amp ind når det kun kan levere 60 amp eks..?


    men hvor mange amp må ens generator så være på hvis ens org er 70 amp..?! smiley


  • #3   26. aug 2007 Du blander tingene lidt sammen her.

    De amp der er udtrykt i forbindelse med generatoren er hvor mange amp den kan lade med i timen (mener jeg)

    De amp der er udtrykt i forbindelse med batteriet er amperetimer. Hvis du har et 60 ah batteri, vil du kunne trække 1 ampere i 60 timer. Eller omvendt, 60 ampere i 1 time.

    Laderelæet skal nok sørge for at batteriet ikke bliver overladet.

    Køb bare en større generator, det betyder kun at batteriet bliver ladet hutigere op.


  • #4   26. aug 2007 De amp som et batteri har er Amp/H det vil sige hvis du har et 90 Amp/H batteri så kan den få en pære som taget en amp til at lyse i 90 timer . . . det har ikke noget at gøre med hvorstor din genrator er eller skal være jo støre jo beder for den slå selv fra når der er strøm nok men jo støre batteri du har jo længer tid tager det at lade den op

  • #5   26. aug 2007 også en 120 amp generator fks..?

    og batteri på 100 amp istedet så må alt have strøm nok... smiley

    Selve bilen kan heller ikk tage skade af at få så stor en generator på..? altså ledningsnet og diverse computer dele osv osv..?!?!


  • #6   26. aug 2007 okay det bat jeg har nu står der 12V 55 aH 140 A (EN)

    Hvad betyder det sidste så..?! :-S


  • #7   26. aug 2007 Hvis du smider en 120A genrator på skal du nok lige have forstærket dine kabler til din genrator ellers brænder de af

  • #8   26. aug 2007 Bilen tager ikke skade af for meget strøm. Det der bruger strøm tager selv hvad det har brug for.

    De 140A er startstrømmen. Altså hvor meget strøm du kortvarigt kan hive ud af batteriet når du starter motoren.


  • #9   26. aug 2007 At du har 140 Amp i start strøm . . . . det er den mængte som den kan afgive til din starter

  • #10   26. aug 2007 Aha, så er jeg med..! smiley

    Men foruden alt det her er det så ikk et rimelig tamt bat..? smiley


  • #11   26. aug 2007 Det kommer an på din bil.

    Jeg mener jeg har et 60Ah batteri i min. Jeg har ingen problemer, både med lys og anlæg kørende.


  • #12   26. aug 2007 okay hører bare tit om folk er har et 70 amp batt og en syg generator osv....

  • #13   26. aug 2007 Hvad skal du da trække siden du vil have så meget strøm?

Kommentér på:
Batteri og generator...

Annonce