{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Mislyd fra fordæk? {{forumTopicSubject}}

Mit styrtøj er begyndt at vibrere og komme med en knurrende mislyd fra venstre forhjul. Lydens 'frekvens' stiger med hastigheden. Når jeg accelerere eller bremser trækker den mod venstre, men drejer jeg rettet i ca 30° mod højre holder lyden op. En kammerat mente det er et forhjulsleje. Kan det passe med de symptomer? Og er det noget man selv kan skifte, selvom ens hænder ikke har de store evner til at reppe bil? Smile (bliver nødt til selv at lave det, da jeg ikke har ret meget kapital til værksted)

Og hvis der er nogen der kan komme med et link til et sted hvor man kan købe det eller kender en butik i nærheden af Thisted hvor det kan købes ville det være schön, da jeg arbejder heroppe hele ugen .

Og så lige et bonusspørgsmål, hvilke tændrør skal i sådan en AF med en C16NZ (med ca.220Kkm på bagen).

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mislyd fra fordæk?
  • #1   3. sep 2007 kunne godt lyde som et leje. på de fleste biler skal man bruge en presse til at trykke lejet ud

• #2   3. sep 2007 Vil gi din kammerat ret, det lyder som et forhjuls leje, men har godtnok aldrig oplevet at den trækker til siden fordi det er gået, men det kan godt være det kan gøre det.
    Altså der ligger en krogslund auto dele i ålborg, hmm ellers ved jeg ikke lige hvor...

• #3   3. sep 2007 Takker for den hurtige respons..

Jesper - Hvilken form for presse snakker vi om her?

• #5   3. sep 2007 Hmm, sådan en presser tli 10T koster 1200,- fra ny. Lige en god sjat penge til et enkelt leje. Men igen takker for svarrene.

• #6   3. sep 2007 Da jeg skiftede forhjuls leje, skilte jeg selv det hele ad, og tog så anker pladen eller hvad den nu hedder, hvor lejet sidder i, med ned til mekanikeren, så fjernede han det gamle og satte det nye i for sølle 300 spir og det var inklusiv lejet, det tager jo ikke ham lang tid at gøre det. jeg syntes ihvert fald ikke det var dyrt. så slipper man også selv for bøvlet.

• #7   3. sep 2007 hvis du er heldig kan du trykke det ud en skruetvinge hvis du har en stor en.

• #8   3. sep 2007 med risiko for at kommer skævt i igen ,,,,,, brug en presse eller en mekker,,,, har lige fået skiftet begge to selv,,, jeg lånte en presse hos en kammi´s arbejd

• #9   3. sep 2007 gør som Esben P gjorde... skil lejet ad og ta det med ned til en mek. så kan du få ham til at presse det gamle ud, og presse det nye i... ellers får du bare ødelagt det nye... du kan evt. ringe til ham først for at sikre at han har lejet... så blir det ikke ret dyrt... et leje til din bil koster ikke ret meget.... og det er presset i på et kvarter maks...
    -Jeppe Kjær

• #10   6. sep 2007 Lyder sgu fornuftigt, af selv skille det fra hinanden. Må lige ringe lidt rundt og se om der er nogen der vil smide det i. Jeg bukker og takker smiley

Kommentér på:
Mislyd fra fordæk?

Annonce