{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Dørkontakt i Golf 3 - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej.
Nogen der har en idé om hvorfor mit kabinelys og min alarm ligepludselig mener at en af mine døre eller måske dem begge er åbne?

Så vidt jeg husker da jeg installerede alarm i den, giver dørkontakterne stel når døren er åben og ingenting når døren er lukket.

Det kom pludseligt efter jeg havde skiftet en kølerflange i motorrummet, hvilket selvfølgelig gav en del kølervæske spild i motorrummet. Men så vidt jeg ved løber dørkontakten slet ik derud... ? Hvilket også får mig til at tro at det må være et tilfælde.

Jeg har forsøgt lidt af hvert, fandt ud af da jeg rystede bilen hårdt, så var det som om der var en løs forbindelse et sted og kabinelyset slukkede periodisk. Har trykket skiftevis hårdt på dørkontakterne for at se om det var dem der var noget galt med, uden held.
Hvordan kan jeg måle mig frem til hvor fejlen ligger(med multimeter), og hvor løber dørkontakt-ledningerne hen fra døren af?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dørkontakt i Golf 3 - hjælp
  • #1   4. sep 2007 er din bil med org monteret startspærre ???

eller kun den eftermonteret??

den orginale løber ud i motor rummet i sit eget ledningsnet det kan godt give problemer der...

men tror nu at det er dit efter monteret alarm der giver problemer i dette tilfælde... er der ikke monteret en kontakt i motorrummet til alamen, måske dit problem liger der... det samme kreds som døren viker over inde i alarmen... ellers nye dør kontakter der er noget lort på golf 3 og koster ikke det store

mads

• #2   4. sep 2007 Hej Mads.
    Tak for dit svar.
    Aner faktisk ikke om der er original startspærre i, den tidligere ejer har haft alarm i med kontakt i motorrummet, men den er afmonteret og der var ingen med den nye. Umiddelbart går jeg ikke udfra at alarmen smider stel ud så kabinelyset også lyser konstant(med mindre jeg slukker manuelt). Så tror ikke det er alarmen.

• #3   4. sep 2007 tror også det kunne være en kontakt, prøv at tage en af gangen og se..

• #4   10. sep 2007 Nu har jeg testet dørkontakterne individuelt og de fejler intet. Alarmen er afmonteret dørkontakt-"kredsen", så det kan heller ikke være den.

Nogen der har en idé om hvad det ellers kan være? Det virker lidt som om at skubber man til bilen, så tænder kabinelyset, lidt alá en løs forbindelse. Men hvor kører det kredsløb hen - kan se på ledningerne at de kører op mod instrumentbrættet.

Kommentér på:
Dørkontakt i Golf 3 - hjælp

Annonce