motor problemer - astra f {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg står med et problem som virkelig driller mig.. Håber virkelig i har styr på det herinde og kan vejlede mig til hvad der er galt.
Jeg har mig en Opel astra F 1.6 i NZ 8v fra 93. med 75 hk, bare så der ikke er nogen tvivl
I løbet af de seneste par uger er den begyndt at drille meget . den er gået ud ca 8 gange nu, hvor motorlampen(det gule emblem med motoren med lynet i) har lyst og motoren er gået ud. alt el virker stadig efter dette sker, kun motoren som går ud. og de gange det er sket har den ikke villet starte med det samme. når jeg drejer nøglen kan man høre den kører motoren rundt, men den starter ikke . man skal vente lidt, og pludselig starter den som normalt igen.. den ene gang måtte jeg efterlade den, fordi den ikke kunne starte, og så komme tilbage dagen efter, hvor den så startede med det samme .. det er som sagt sket ca 8 gange nu, og så samtidig med det synes jeg den hakker meget i dens kørsel .. Når den ikke får fuld gas, så hakker den i det, især i lavere omdrejninger, lidt som om den glemmer at give gnist nogle gange imellem..
Min far er tidligere mekaniker, og har en ven som arbejder på et opelværksted. Både min far og min vens mester siger at det må være det tændingsmodul som sidder inde i strømfordelen. mener det var sådan det var. Har fået bestilt sådan et nyt hjem, men kunne bare godt lige tænke mig at høre hvad i tror det kan være .. Skal siges at nu prøver jeg med den her lille dims, og håber det ikke er slemmere ..
På forhånd tak ..
jul 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 297 Svar: 4.063
At den går ujævt kan jo være et hav af ting. Det lyder som om den går på 3 cyl. så tændrør, kabler osv. Men prøv at start med det modul! og køb et nyt, selvom det er dyrt. ¨
Og husk at der skal noget specielt pasta smøres bagpå modulet. Få det med der hvor du køber modulet.
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 747
hvad koster sådan et normalt ?? for skal vidst give omkring 500 kr ..
jul 2005
jun 2007
Har lige fundet den på dette link på krogslund.dk til 287,50 kr. så det vel ikke så galt, og har selv bestilt uoriginalt på et opel værksted, og skal kun betale det de skal betale .. så regner ikke med meget mere end den der pris ..
jul 2005
jun 2007
jul 2005
Du kan jo bare starte med det modul, og se hvad der sker.
motor problemer - astra f