{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

inst. af håndfrit sæt (nokia) {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har lige købt mig et håndfrit sæt, et nokia ck-7w med mutebox.

Sættet blivet hentet i dag hos forhandleren og så skal det installeres. Hvad er jeres erfaringer med dette? Jeg har selv installeret mig autoradio, samt gps udstyr med adgang til konstant strøm.

Jeg er ikke monteringsekspert, men omvendt er jeg heller ikke tabt bag en vogn. Man kan vel sige at jeg er ok til det.

Ville jeg umiddelbart kunne montere et sådan sæt?

Strøm er vel stræm har tænkt mig at sætte det til konstant strøm så det kører sammen med anlægget og min gps.

Så er der muteboksen, den skal vel bare forbindes til selve det håndfrie sæt og så kobles på radioen.

Er det, det der basalt skal ske eller overser jeg noget.

Er der nogle faldgrubber noget jeg skal være ekstra opmærksom på?

Hilsen
Anders

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  inst. af håndfrit sæt (nokia)
  • #1   9. nov 2004 Søren A:

mutebox er fra nokia (mere ved jeg ikke)

ledningerne til anlægget er klippet, bruger ikke iso stik der.

• #2   9. nov 2004 vil gerne have det på konstant strøm så anlægget virker selvom der ikke er tænding på bilen. Med mindre at det altså frarådes?

• #3   9. nov 2004 har nu installeret sættet.. det eneste der ikke virker er den forbandede mute box, tror den hedder universal mute, det er købt hos tdc erhverscenter sammen med resten af nokia sættet.

Jeg har forbundet til radioens mute indgang og så hvad der ellers skal forbindes af ledninger/strøm og så videre, kan da også konstatere at noget af boksen virker idet at den jo er mellemled for mine højtalere via min radio, men virke med mit håndsæt vil den sq ikke.

Den hverken dæmper mit anlæg eller sender lyden ud gennem højtalerne.. hvad kan være galt?

Er det en defekt muteboks?

Er det mit anlæg hvor mute bare ikke virker?

Har ikke lige noget andet anlæg så kan sq ikke afprøve om det er anlægget.

Dog skal det siges at sættet er i drift, dog med den lille dåse højtaler der fulgte med, som egentlig er udekmærket, men som ikke er helt det jeg vil have.

Håber meget på at en kan hjælpe mig....

• #4   11. nov 2004 Søren A:

Bor du forresten i kbh området? Måske har du lyst til at kigge min inst. efter?

Det vil jeg nok prøve at kigge på på et tidspunkt, har sat mit gamle anlæg i og så virker det via anlæggets mute funktion.

• #5   14. nov 2004 ok så er der bare et spørgsmål tilbage. På min mutebox går der en gul ledning der hedder mute. Hvor skal den forbindes hvis den ikke skal forbindes til mute på anlægget?

Og tak for hjælpen indtil videre

• #6   15. nov 2004 hej nu virker det, gjorde som du sagde.. mange tak for hjælpen.

Ved du hvordan man for den brummen væk der kommer i højtaleren når man kan høre at telefonen skifter signal?

Skal jeg bruge en ekstern antenne?

En anden ting er også at min bas ikke bliver muted, har en bas kasse liggende i bagage rummet. Men det kan jeg næsten regne ud at det er fordi jeg ikke har tilkoblet via mute indgangen på anlægget?

• #7   15. nov 2004 Søren A:

genialt tænkt det med den gule ledning.. min radio mute virker bare ikke på den radio som jeg gerne vil have til at sidde i bilen.... men ellers god ide.... Tror jeg vil kigge på en ekstern antenne, men så skal jeg vel invistere i en holder med antenne udtag på eller hvad ?

Kommentér på:
inst. af håndfrit sæt (nokia)

Annonce