Mærkelig lyd fra bagtøjet i min bmw {{forumTopicSubject}}
Hej.
Sagen er den, at der kommer en køber imorgen, er ret sikker på at han køber bilen, hvis han er tilfreds.
I alt den tid jeg har haft den, har den sagt sådan en træls lyd fra bagtøjet, når man koblede til eller fra. Sådan en Dong lyd. Når man køre er der ikke noget.
Hvad kan det være?
Jeg har ikke kørt mere end et par 1000km i den tid jeg har haft den.
Det er min første baghjulstrukket bil, så kan godt være det er normalt, sys bare det lyder lidt forkert.
Nogen der har forstand på det? Hvad det evt kunne være? Og hvad det koster at få lavet?
Nu vi er igang, ham der køber den imorgen, vil sikkert sige at han vil købe den, hvis jeg får det lavet, samt skiftet tandrem.
Hvad koster det at få skiftet tandrem? Man skal også ha skiftet vandpumpe ikke?
okt 2004
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 1.589
apr 2004
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 11 Emner: 298 Svar: 2.048
maj 2005
Følger: 43 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 181 Svar: 502
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 899
Hvad tror du det vil koste at få lavet?
Bare sådan ca.?
Det er jo mange penge, den nye ejer skal af med, så vil da gerne give ham en god handel, så ingen føler sig snydt.
nov 2006
Altså det er ligesom lyden kommer, når den går fra at trille, og til at få motorkræft, og omvendt, hvis i forstår?
nov 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Biler: 6 Emner: 78 Svar: 394
nov 2006
Eller noget der bare lige hurtig kan laves? Faktis det jeg helst lige vil vide.
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
Tandrem, neeej. M52 motoren kører med kæde.
Din klonk lyd er kommet pga generelt slid, og er højst sandsynligt hardy skiverne i kardannen eller dine bøsninger i "bagdelen" af bilen.
Det er ikke voldsomt dyrt at lave, hvis man selv kan. Hvis du skal have BMW til det koster det en hel del.
Prøv at smid dit spg op inde på www.bmwe34.dk/forum
Der får du sikkert flere svar.
Carsten
Ps. Er det en lille klonk lyd, eller en høj og vildson én...
feb 2006
Følger: 55 Følgere: 53 Biler: 8 Emner: 88 Svar: 362
feb 2006
Følger: 113 Følgere: 132 Biler: 21 Emner: 28 Svar: 222
nov 2006
Jeg kan ikke skifte sådan noget selv, min ven er mekker, måske kan han klare det.
Hvis der er kæde på? skal den så ikke skiftes? eller holdes ved lige eller sådan noget?
Service bogen er ikke udfyldt, aner ikke en skid om bilen, vil sgu gerne være sikker på den er nogenlunde i orden, til næste ejer.
nov 2006
Hvis man holder stille og sætter den i gear, gør det den nogen gange, og så er den lyd er ikke ret højt, lyder ikke ret voldsom, men lyder heller ikke rigtig.
Hvis jeg der imod triller afsted i første gear, og trykker let på speederen, bare lige sådan et et hurtig tryk, så bilen giver et lille sæt, så er det lidt højere.
jan 2005
Hvor langt har bilen kørt? Det lyder som om at du er bange for den er ved at gå fra hinanden.
VANOS systemet kan begynde at larme lidt ved omkring 250000km, ikke en alvorlig fejl men det lyder forfærdeligt.
CT
jan 2005
Husk lige på at hele transmissionen er meget længere end på en forhjulstrækker.
Derfor er der også flere dele, såkaldte hardyskiver (KØBES IKKE HOS T-HANSEN) der holder skidtet sammen.
Hvis det er helt slemt kan dit bagtøj jo godt være slidt, med de kan typisk holde meget længe ved normal kørsel.
Bagtøjet er nemt at skifte, hvis man kan
CT
nov 2006
Jeg er skam ikke bange for den er ved at falde fra hinanden.
Det irretere mig bare at jeg ikke ved noget om bilen, og service bogen ikke er udfyldt, det er lidt svært at komme af med en bil, man ikke ved noget om, og der ikke står noget i service bogen, omkring udskiftning af dele, vil da gerne ha den skal være i perfekt stand ved salg
Har næsten ikke kørt i den, men den køre sgu godt. og den er vild lækker!!
Har bare ikke råd til den skide forsikring.
jan 2005
Men ja forsikringen er dyr...
Ang. Servicebog, så er det jo lidt skidt. En ting man aldrig må glemme på den type bil.
Hvis du vil være god ved din bil, så skule du tage at skifte olie+filter og rense bremser på den.
(olie = castrol 10/60, købes hos KOED eller lignende)
Så har du ikke noget at være bange for ved at salg, bare husk at lav en salgsaftale og få den underskrevet af køber.
CT
nov 2006
Så den er vist så salgsklar som den kan blive, ud over det støj fra bagtøjet.
Men nu må vi se, jeg har slutseddel og det hele klar, "købt som beset, og sælger giver ingen garanti." Det var køber selv der foreslog det, så han forventer vel også at jeg er god ved ham
jan 2005
Men held og lykke med salget, håber at du finder en fin bil der kan tage det værste savn....
CT
Mærkelig lyd fra bagtøjet i min bmw