{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Toyota-karburator probl. til 2e Motor {{forumTopicSubject}}

Hejsa herinde.

Jeg har anskaffet mig en gammel toyota corolla dx club prestige, 1,3 12v fra 1987 og jeg har lavet rigtig meget på den. Det er meningen at den skal holde 2-4 år og det skulle også være muligt, hvis jeg kan få løst mit lille problem.

MIN KARBURATOR DRILLER ENORMT MEGET.....

Det er specielt når den er kold, der simpelthen lige som om chokeren ikke eksistere eller ikke virker (det skulle være med automatisk choker, den der styres kølevandstemperaturen)..
Som om det ikke skulle være nok, så bølger den også, når den står i tom gang, den køre simpelthen op og ned 100 omdr/min hele siden. Den har også problemer med at tage gassen, en gang i mellem den pludder lidt i det.

Jeg er lidt på bare bund, tænding er blevet stillet (den stod 5 grader forkert, men det har ikke gjort nogen mærkebar forskel) og co2'en blev tjekket, den så meget fin ud... for dem der kender til co-måler og dataen kan jeg fortælle at HC'en stod underligt højt.

Fordi HC'en stod så højt er alt blevet gået igennem, hele vakum system, udstødningssystem, begge manifolder og luftfilter skiftet og ingen fejl eller mislyde at finde.

Er der nogen der har haft lignende problemer og kender en løsning?

Er der nogen der har kendskab til om man kan skifte karburatoren på min corolla til en med manuel choker og om der kraver mere end karburatoren, altså om manifolden passer sammen med den manuelle karburator..

Jeg vil helst have lyst problemet med den orginale karburator med kølevandsstyret choker....

Jeg håber der nogen der kan hjælpe...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota-karburator probl. til 2e Motor
  • #1   5. okt 2007 hvorfor skilder du ikk bare den karburator ad, og renser den??

det kunne godt lyde som om fejlen ligger deri

• #2   5. okt 2007 velkommen til toyota 1,3 karburator. Kun dem de har problemmer med. I sin tid var den rigtig god. Men den blev ikk designet til at holde 20 år. Mig og min bror skiftede 3 fra en hugger indtil vi fandt en som virkede. Og det er meget svært at finde en som virker, Alle er blevet taget. Men jeg ved man kan få en anden slags som er lavet til den. Ved ikk hvad den hedder. Min kammerat køre med den. Den var på da han købte bilen. Gå ind på toyotaextreme.dk og spørg. De må vide hvad den hedder

• #3   5. okt 2007 hey bassam, jeg har spurgt derinde men de reagere desværre ikke så hurtigt på deres forum, det var derfor jeg lige ville høre her, men mener det er en karb og manifold fra en 1,0 (1e) de anbefaler derinde...

• #4   5. okt 2007 okay, ved det ikk. Ved bare at der er lavet en

• #6   6. okt 2007 hmmm... mig bekendt er der ikke muligt at justere nogen hoveddyse... Det er V-karburatoren med et kølevandsstyret choker og tændrør er skiftet det er dem det skal være og med den rigtige afstand...

Kommentér på:
Toyota-karburator probl. til 2e Motor

Annonce