{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Hvad kan der være galt?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg har en Peugeot 106 S 1,4 der har gået 200.000 km. Mit problem er at den absolut ikke kan køre mere end 160 hvis det går rigtig godt og vinden er i ryggen. Hvad kan der være galt? Accelerationen er vist okay, 0-100 på ca. 11-12 sek (hved ikke om det skal være bedre?) og føles rimmelig kvik indtil 130-140 stykker... Der er i øvrigt monteret KN og remus udstødning fra katten af. Købte den da den havde gået 160.000 og kunne heller ikke dne gang køre dens topfart som skulle være 175 km/t. Peugeot sagde det evt. kunne være den slidte kobling. Kobling, tændkabler, tændrør, tandrem, gearkasse er skiftet. Og ja, luftfilteret er rent =) Kan det være benzinfilteret? Håber i kan hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle Ikea sofa 800 kr.
  • motorsav vil ikke starte 700 kr.
  • Skiftning af tilkalket ballofix 700 kr.
  • Udskiftning af bilbatteri hjemme 1.400 kr.
  • Drilling work for hanging curtains-3 windows 600 kr.
  • Montering af 4 lamper og en lysekrone 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan der være galt??
  • #1   30. aug 2003 Jeg har et forsigtigt bud, som ikke har noget med de ting du selv nævner. Hvis du har sat nogle andre fælge på med en større rulleomkreds, så vil speedometeret vise mindre en før. Er lige sket en smule med min Fiat efter jeg har fået nye hjul på.

Bare et bud. Du kan jo prøve at montere en org. dæk/fælgstørrelse og se hvad der sker.

Vh
    Morten

• #2   30. aug 2003 Nu ved jeg ikke om den originale dækbreddeer 175 eller 185 mm men der ryger ca 10 km på toppen med de lidt breddere dæk du har på, jeg ville også prøve at sætte originale dæk på og teste den af engang, den burde mindst kunne vise den opgivene topfart på spedometeret og det skulle gerne være 10-15 km mere så det tyder på at der er et el andet som ikke er helt som det skal være jeg har ikke et bedre bud dog end tjek lige hvad den er med de originale dæk på
    mvh
    Arvid

• #4   15. sep 2003 Eller så prøv med en motortrimning ved Scantune. Det koster 600,- med rullefelt. Klart anbefaldes.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.898
    #5   17. sep 2003 Det også muligt at den bare er kørt død........Hvis den ikke er kørt ordentlig til fra ny mister den altså nogle heste ved det........Men prøv et smut på rullefelt og få den justeret, det kan være løsningen.....

Kommentér på:
Hvad kan der være galt??

Annonce