{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Koblingsproblemer på 106! Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg holdte i dag i kø ved limfjordstunnelen og fik nogle sære koblingsproblemer.
Det består i at når jeg holder stille og kobler ind i 1. gear så ryster hele bilen rigtig rigtig meget. Instrumentbord og hele bilen hopper op og ned.
Når jeg sætter den i bakgear børster den tænder.
Hvis jeg starter bilen i 2. gear kan jeg ved at fedte koblingen en smule få den til at ryste, ikke så meget, men i længere tid.

Udrykkerlejet rasler / skraller en hel del. Når bilen står i frigear ryster hele bilen lidt.
Har nu jeg tænkt over det oplevet to-tre gange de sidste to ugers tid oplevet at når jeg starter bilen uden at røre pedalerne (parkerer i frigear med håndbremsen trukket) så ryster hele bilen som om den var halvt koblet ind i et gear. Hvis jeg lige trykker på koblingen og slipper igen stopper det.

Har vha. af ovenstående konkluderet at udrykkerlejet ihvertfald er færdigt.
Kan hopperiet være på grund af et skævt svinghjul? Det er muligvis afdrejet (forrige ejer har ikke oplyst om at det skiftet og ejeren før det havde afdrejet svinghjul i).
I så fald er svinghjulet så blevet skævt fordi udrykkerlejet er dødt?

Hvad med koblingen skal den også skiftes? Der er en sportskobling i og den bider fint.

Hvis bilen triller er der ingen hopperi. Ej heller er der problemer med gearskift når først bilen kører. Altså er problemet kun gældende når bilen starter fra 100% stillestående.

Håber der er en der kan hjælpe mig, jeg er virkelig på bar bund her smiley

Bilen er en 106 fra '95 med 1.6 rallye motor, 1,3 rallye gearkasse, sportskobling og som sagt evt. afdrejet svinghjul. Der er også lidt andre sager i men det har vel ikke noget at gøre med indkoblingen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koblingsproblemer på 106! Hjælp!
  • #1   24. okt 2007 Ny kobling, det lyder som om den ikke griber "rent" at den lige i det som den begynder at bide kommer i svingninger pga defekte fjedre i trykpladen, så bliver så og sige kastet frem og tilbage i fjedrene

• #2   24. okt 2007 Hvor finder jeg en ny kobling henne?
    Skal jeg satse på at få fat i en sportskobling eller er det ligemeget på så lille en motor? Har ingen planer om trykladning og andet vildt så det behøver jeg ikke vel?
    Er en kobling fra FRZ eller Hoyer okay?
    Skal jeg have fat i et svinghjul også?

Kommentér på:
Koblingsproblemer på 106! Hjælp!

Annonce