{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.154 visninger | Oprettet:

spørg publikum.. ( Bremser generelt ) {{forumTopicSubject}}

hey folkens.. nu sider jeg lige med de sidste 2 spørgsmål, som jeg mangler.. og har bare rodet alle mine bøger igennem i hvartfald ang det første spørgsmål som lyder..

Hviken funktion har stoplyskontakten på ATE TEVES MK 4 & 20?

Det næste spørgsmål indeholder faktist en del små sprøgsmål, og jeg har da oz selv en idé om dem, men syntes det er dejligt at høre andres mening..

Beskriv årsagen til følgende fejl:
a: bremsepedalen synker når der trædes på pedalen.
b: bremsepedalen hopper under nedbremsning.
c: bremsepedalen fjedere.
d: bremsepedalen kan pumpes.
e: bilen bremser skævt.
f: bilen blokere først på baghjulene.

Håber der er nogle der er skarpe i dag.. specielt på den første.. opgave 2 skal jeg nok finde ud af, men ku da være sjovt at høre hvad i mener det er..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørg publikum.. ( Bremser generelt )
  • #1   29. okt 2007 der findes 2 slags elever i skolen..

dem der arbejder i skolen og sover om natten
    og dem der sover i skolen og arbejder om natten..

hehe

• #2   29. okt 2007 jep eller dem der ikke har tid til at lave terori i skoletiden og må lave det om aften..!!!

• #3   29. okt 2007 kan høre der en er som vil have hjælp til teknisk skole opgaverne smiley

• #5   29. okt 2007 jep.. nu vil jeg bare være færdig..

er der ikke nogle der har en ide om spørgsmål nr.1?

• #6   29. okt 2007 Shit mand. så svært er det heller ikke. Du kan finde det i bøgerne eller papirerne fra din lærer.

Går selv på tekniskskole, så ved hvad jeg snakker om.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #7   29. okt 2007 2d hvis det er mens bilen er slukket og den synker når du starter betyder det at bremseforstærkeren virker

• #8   29. okt 2007 Stefan H, jep ku jeg sikkert sagtens.. Men nu ligger landet jeg har glemt den sidste bremse bog på skolen..!! og skal helst være færdig i aften..!!

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #9   29. okt 2007 2a dårlig bremsevædske, luft i systemet, utæt bremseslange
    2b skæve skiver, luft i systemet
    2e skæve/slidte skiver og/eller klodser eller tromler hvis det ser sån nogen vi snakker om

2f din reduktionsventil virker ikke rigtigt.....også kaldet ALB den skal justeres når en bil sænkes hvis det skal være 100% i orden

• #10   29. okt 2007 a: bremsepedalen synker når der trædes på pedalen. Utæt bremsesystem

b: bremsepedalen hopper under nedbremsning.Skæv trummel/skive

c: bremsepedalen fjedere. Luft i bremsern eller just forkeft i trumlebremser

d: bremsepedalen kan pumpes. Luft i bremsern eller just forkeft i trumlebremser

e: bilen bremser skævt.Deft bremser i den ene side eller luft eller utæt bremser rør/slange

f: bilen blokere først på baghjulene Deft bremseveltil eller lastventil

Hviken funktion har stoplyskontakten på ATE TEVES MK 4 & 20 . . . Giver signal til ABS boksen at den skal være aktiv ??

• #11   29. okt 2007 A.. Luft i væsken, dårlig justering af bremsebakker,

B.. Skæve tromler

C.. Luft i væsken, glidebøsning på caliper rustet fast

D.. Justering, justering og justering.

E.. Defekte bremseslanger, fladtrykkede bremserør, defekte Calipre / glidebøsninger, utætheder i væskesystemet + mange andre faktorer

F.. for stram justering af bagbremer, overdimentionerede rør-slanger-hjulcylendre, defekt alb ventil + mange andre faktorer

• #12   29. okt 2007 stoplyskontaktens funktion er vel at tænde for stoplyset når man bremser ? smiley

• #13   29. okt 2007 her er hvad jeg selv har i tankerne.. ang spøgsål 2..

a: bremsepedalen synker når der trædes på pedalen.
    Utæthed i systemet, hovedecylinder, caliper, hjulcylinder osv.
    b: bremsepedalen hopper under nedbremsning.
    Abs defekt, ovale tromler, skæve skiver.
    c: bremsepedalen fjedere.
    Luft i systemet
    d: bremsepedalen kan pumpes.
    dårlig hovedecylinder (evt udligningshuller?)
    e: bilen bremser skævt.
    skiver, dårligudluftning,
    f: bilen blokere først på baghjulene.
    ALB ventil defekt/fejljustret, dårlige forbremser, forkerte hjulcylinder

Det er det jeg lige tænker når jeg lige skal svare hurtigt.. lyder det helt tosset??

• #14   29. okt 2007 Tak alle sammen..!! bare skriv løs..!!

HenneR | Mie<3 !: jo det skal den, men den har oz flere på nogle abs systemer..!!

• #15   29. okt 2007 KenneD - er du på H5?

1.
    ATE Teves MK 2.0 har ingen decideret hovedcylinder. Det har MK 4 sådanset heller ikke. Tjek din autobog. Utæthed i Bremserør, trykpumpe i ABSenheden, Hjulcylinder, bremseslanger og eller caliblre.

2.
    Ret enig

3.
    Enig

4.
    Utæt bremseforstærker. Eller utæthed i systemet. Også defekt ABS system MK 2.0

5.
    Utæthed i systemet, manglende bremsevæske, bremser hænger, dårlig udluftning,

6.
    Defekt lastafhængig begrænserventil, luft i systemet, hjulcylinder ej kalibreret

• #16   29. okt 2007 White Stig: nej H7.. øhm tror du blander de 2 spørgsmål lidt sammen.. alt det med Mk 4 & 20 høre ikke sammen med de andre..!!

Men det ATE 4 & 20 er det højtryks abs??

• #17   29. okt 2007 Ja det er højttryks ABS... H7? der har man sgu da ikke om bremser smiley det er fejlfinding, udmåling og repitition smiley hehe!

• #19   29. okt 2007 White Stig : nej jeg har heller ikke om bremser, det er repitition af terori..!!

> DB < : Tjo men kan jo ikke huske alt.. det med det højtryksabs værk er jo ikke noget jeg bruger hverdag.. de andre ku jeg oz ca.. men det er dejligt at høre andre syntes det samme så er man jo på den sikre side..!!

• #20   27. feb 2011 Det med at bremse pedalen fjedre er typisk møre slanger. ikke luft som i skriver..

Kommentér på:
spørg publikum.. ( Bremser generelt )

Annonce