{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slør i forhjul.
  • #1   19. dec 2007 Er det ca. lige meget i de to sider? hvor langt har bilen gået? Umiddelbart kunne det lyde som om dine trækaksler eller knokkelled (divknuder) har udtjent deres værnepligt.....havde du kunnet rykke hjulene op og ned er det typisk forhjulslejerne, der er gået men det plejer kun at være i en side af gangen

/A

• #2   19. dec 2007 Det er nok styrekuglerne eller tandstangen der er slør i.. Hvis du får en til at kigge på styrekuglen mens du rykker i hjulet sidevejs så er det rimelig nemt at se om den er gået. Det er ikke det store problem at skifte styrekugler selv med det rette værktøj, men bilen bør nok spores bagefter.

• #3   19. dec 2007 det er da dine styrekugler. det er ikke så tit det er tandstangen der går på japanerbiler, men kan os være.

tjek dine styrekugler ved at du får en til at vride fra side til side og se om den gviver sig i kuglen.
    og hvis det er det så tæl de omgange du skruer dem ud og skrue dem i igen med samme antal og hvis dit ret står lige bagefter behøver du ikke og spore den

• #4   19. dec 2007 jeg ville forslå at du tog fat i det og få sløret frem mens en ven elr anden hiver ned i styrekuglen.. så den kommer i spænd og hvis sløret går væk.. er det næsten 100 % den.. men det ka os være inde i selve styre huset.. men det ka man mærke sig frem til hvis man holder spænd i..

• #5   19. dec 2007 har du også ratslør, hvis ikke, så er det ikke styringen, men det tror jeg nu det er.

• #6   19. dec 2007 det kan også være bære kugler,

• #7   19. dec 2007 hvis det er i dine forhjuls lejer så få en til at træde på bremsen og se om sløret stadig er der er det væk er det dine lejer eller du kan prøve at spænde din trækaksler efter.

• #8   19. dec 2007 Ja det er ca. lige meget i begge sider, og det kommet lige pludseligt, jeg kan høre det svagt hvis jeg drejer eller accelerer og slipper speederen igen. Men det er ikke ret højt man kan høre det.

• #9   19. dec 2007 Hvis du prøver at få en til at træde på bremsen samtidig med du holder foroven og for neden på hjulet og vrikker med det... Hvis du ikke kan mærke slør der er det forhjuls lejet, kan du stadig væk mærke slør kan det være dine bære kugler eller tårnleje (det leje som sidder for oven på din støddæmper/fjeder)

Håber du finder fejlen indet det bliver helt galt...

• #10   12. jan 2008 Det er højst sandsynligt dine linkarme hvis de ikke har været skiftet. Er typisk fejl på Primera

Kommentér på:
Slør i forhjul.

Annonce