{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.689 visninger | Oprettet:

martin b
martin b
Tilmeldt:
2. apr 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30

Defekt katalysator? hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, håber i kan hjælpe med det her. Har lige haft min bil til synstjek hos et kvikcenter, og de sagde at min katalysator samt lambdasonde var i stykker fordi den forurenede for meget og det ville koste 6500 kr at få det lavet.
Mit spørgsmål er så, burde der ikke være en kontrollampe der skulle lyse eller burde man ikke kunne høre eller mærke det på bilen? den fejler ingen ting når den kører og fungere ellers perfekt. Det er en seat ibiza 1,6 fra 2000 og den har monteret en remus udstødning hvís det kan hjælpe.

/Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt katalysator? hjælp
  • #1   24. dec 2007 det burde helt sikekrt kunne ses på dit forbrug, med lamdasonden. .

  • martin b
    martin b Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
    #2   24. dec 2007 den kører knap 11,5-12 km/literen og ifølge fabrikkens data skulle den kører 12,5

  • #3   24. dec 2007 Det var da en hurtig måde for dem at tjene pengene...

    Grunden til for høj forurening kan være flere ting (utæt udstødning, defekte pakninger, dårlige tændrør, defekt lambda-sonde etc.).

    Katalystaoren kan man kontrollere ved at at benke på den og høre om den rasler. Dvs. at indmaden er delvist smeltet og ligger løst.

    Det behøver forresten heller ikke være for høj forurening, men bare for høj iltindhold i udstødningsgassen. Dvs. Lambda 1 overholdes ikke (0,997 - 1,003).

    Der vises næsten aldrig fejl i motorlampen når lambda-sonden er defekt. Det kan dog måles med VAG-com tester på din model.

    SYnes du har fået en vildledene forklaring af dit værksted


  • martin b
    martin b Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
    #4   24. dec 2007 Ja det synes jeg også, synes det lyder lidt mærkeligt. Men ang. udstøningen så fik jeg den på for 6 mdr siden, og på kvikcentret til synstjekket skiftede de mellempotten fordi de sagde den var flækket midt over (selvom jeg ikke kunne hører at den larmede overhovedet).. de sagde noget med at den lå ca. 5 % over det hvad det måtte være, men om det lige var iltindholdet eller hva det var fik jeg ikke lige fat i

  • martin b
    martin b Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
    #5   24. dec 2007 forresten så sagde de at det vcar en CO2 måler de havde sat på og der var den 5 % over hvor den max måtte være 0,035 mente han

  • martin b
    martin b Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
    #7   24. dec 2007 Vil helt klart også prøve et andet værksted, men tak for svarene, det var super smiley

Kommentér på:
Defekt katalysator? hjælp

Annonce