Brændt sikringsboks! {{forumTopicSubject}}
Her forleden gik lyset (ikke positionslyset) i venstre side min Micra K11 1993. Jeg troede selvfølgelig at det bare var pæren der skulle skiftes, men har så fundet ud af at selve sikringen til venstre forlygte, samt selve sikringsholden simpelthen er futtet helt af! Der er simpelthen et hul der hvor resten af den gamle sikring har siddet!
Den nemme løsning er vel at køre på værksted og få monteret en helt ny sikringsboks, men det tror jeg ikke at jeg har råd til. Så mit spørgsmål lyder om det kan lade sig gøre at fuske et eller andet nede i sikringsholderen, evt. montere en ekstern sikring eller noget. De små metalplader der normalt holder skiringen på plads er brændt væk...
Er der evt. nogen i Silkeborg/Århus området som kan fikse det for mig? Måske med en gang polering/lakforsegling/klargøring som betaling, eller selvfølgelig kontanter?
Mvh
Ulrich Hansen
26315007 eller santacruz@ofir.dk
nov 2003
Følger: 48 Følgere: 43 Biler: 1 Emner: 67 Svar: 1.651
Lige et spørgsmål køre du med H4 60/55W eller har du købt nogle der har højere spænding??? for eks H4 100/55W eller lign.??? for hvis du har skal du købe større sikring end der sidder på originalt, og overveje at skifte ledningerne dertil, da det kunne være grunden til at det smelter, det skal så også siges at de pærer ikke er lovlige, du kan dog købe nogle med ekstra lys som lyser det samme som dem med højere spænding men som bruger 60/55W som de skal bruge og er godkendt, de kan synes, men ikke pærer med højere spænding.
håber det var svar nok
nov 2003
1fladsikring 4,-
en sikringsholder 20,-
2 muffer 3,-
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 103
Ja, ganske rigtigt sad der 100/55W pærer i lygterne. De sad der fra den forrige ejer. Nu sidder der selvfølgelig 60/55W pærer i.
Problemet er nok mest at jeg ikke er elektronikkens Flemming Leth, så jeg er interesseret i at finde en der vil fikse det for mig. :o) Det er jo noget med at få trukket ledninger nede fra den originale sikringsboks, og sådan noget...
mar 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 49
Så er det op til dig om du vil have lavet til org. stand, eller der skal laves et andet system der holder lidt bedre.
Fang mig på pjok@mail.dk hvis det har interasse.
er autoelektrikker
nov 2003
Det er oftest det problem folk har, når sådan noget sker..
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.098
Tænk hvis der går ild i bilen fordi der bare lige er fusket en sikring på et sted.
Køb en ny sikringsboks, evt. en brugt hos en hugger og få det lavet ordenligt, sådan noget leger man ikke med.
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 103
Pjok: Det gør jeg nok så. Jeg stoler da på at en autoelektriker kan fikse det på forsvarlig vis. :o)
Jeg sender dig lige en mail.
Tak for jeres svar!
Ulrich
mar 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 49
Vi aftaler nærmere pr. tlf.
Brændt sikringsboks!