{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

morten p
morten p
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Saxo ekspert søges!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Damen har en saxo 1,5D fra 1999.

Varmeblæseren og servo'en er begge helt døde...
Jeg har målt mig frem til at der ingen størm kommer til servoen eller kontakten til varme blæseren.

Jeg har også været på alle sikringer, og der er tilsyneladende ingen der er gået. ( har målt dem igennem ).

Hva pokker kan det så være?

Kvalitativ hjælp afregnes med en ramme pils'.

Venlig hilsen, og på forhån tak.
Morten Petersen, 60609639

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Saxo ekspert søges!!!
  • morten p
    morten p Tilmeldt:
    mar 2006

#1   12. jan 2008 Glemte lige - Da jeg gav strøm direkte til varmeblæser kontakten virkede den fint. Der er altså ikke motoren der er stået af...

• #2   12. jan 2008 Hey
    Har du checket hovedsikring i motorrum?

• #3   12. jan 2008 Har haft samme problem..
    - Det er generatoren der er noget galt med !

• #4   12. jan 2008 lyder meget som tændings låsen der er defekt. kendt problem. mener strømmen skal komme fra det 2polet brune stik.

• oliver h
    oliver h Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #5   12. jan 2008 er du sikker på der ikke er gået en sikring jeg har prøvet det selv det var en 20 amps sikring der var sprunget på grund af dårlig forbindelse i den der "blæser dreje knap" eller hvad det nu heder

• #6   12. jan 2008 har du el ruder og hvorn opføre de sig..?

• oliver h
    oliver h Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #7   12. jan 2008 undskyld det var en 25 AMP hvid

• #8   12. jan 2008 Er servoen elektrisk på sådan en svend. Det vidste jeg ikke. Underligt når citroen normalt er så glade for hydraulikolie smiley

• morten p
    morten p Tilmeldt:
    mar 2006

#9   13. jan 2008 Jeg har tjekket alle 4 hovedsikringer i motorrummet... De var intakte allesammen.

Generatoren yder 14 volt i tomgang, så formoder ikke det er den heller.

Er det bundstykket der kan være gået?

Tak for den hurtige respons.

Venlig hilsen
    Morten Pedersen

• morten p
    morten p Tilmeldt:
    mar 2006

#10   13. jan 2008 - Lasse -

Jeg har elruder, men de fungere upåklageligt...

Det er fanme iriterende...

• #11   13. jan 2008 Der sidder et arbejdsrelæ i motorrummet til servoen. Det kan være årsagen til din servostyring ikke virker. Dog kan jeg ikke umiddelbart ikke forklare hvorfor det skulle have noget at gøre med din varmeblæser.

Jeg har prøvet noget lignende i min tidligere Saxo, der var det dog en sikring der var problemet - men du siger jo at de ikke fejler noget.

Jeg har evt en tændingslås til en Saxo til at ligge. Fra dengang da jeg også fik afvide det var mit problem smiley Du sender bare en besked hvis det har nogen interesse.

• morten p
    morten p Tilmeldt:
    mar 2006

#12   15. jan 2008 Så fik jeg løst mysteriet.

Det var i princippet det som Lasse L sagde - tændingslåsen. Men ikke helt alligevel. Det viser at en tidligere ejer har klippet den ene ledning i det bune stik over, for derefter at montere et relæ. Det var så det ene ben på det relæ som var smuttet af, og strømmen kom derfor ikke videre.

Men jeg kan se at ledningen der var røget af har været utrolig varm, relæ'et var også helt brun hvor det ben sidder. Sidder jeg benet på relæ'et igen, virker alt som det skal - Men tænder jeg for bagrude varmen og kabine varmeren bliver både ledning og relæ rigtig varm - alt for varmt.

Hvis jeg forbinder den lilla ledning direkte udenom relæ'et, (den ledning tidligere ejer havde klippet over) så bliver ledningen stadig varm, så tror ikke det er relæ'et der er skyld i det.

Hva fanden kan jeg gøre ved det???

Venlig hilsen
    Morten Petersen

Kommentér på:
Saxo ekspert søges!!!

Annonce