{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Montering af boost måler? {{forumTopicSubject}}

Hey bøller

Vil have monteret en boost måler i bilen så jeg kan holde øje med hvad turboen i min Golf IV 1.8 T laver af tryk.

Men helt præcist hvordan skal den monteres for at kunne måle trykket.

Går selvfølgelig ud fra der skal monteres et kabel et sted i motorrummet, men hvor henne, og er det nemt nok at ordne selvom man ikke har det store forstand på sådan noget?

På forhånd tak for hjælpen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af boost måler?
  • #1   26. jan 2008 det er jo bare et manometer
    så den skal bare have en føler ned på tryksiden og så display med kabel ind i kabinen

• #2   26. jan 2008 sæt den på værksted...

• #3   26. jan 2008 Martin Kaas --> hehe ja, det var også en mulighed!...

og har man ikke forstand på det, så finder man nok aldrig et trykrør i motorummet

• #4   26. jan 2008 tænkte nu mere på det for din egen skyld.. du får hurtigere glæde af det, plus at du har garanti på selve monteringen

• #5   26. jan 2008 Argh come on, garanti på en montering af et trykur, det er da for dyrt og ubrugeligt.

Du finder en vaccum slange, som sidder før dit gasspjæld på dit plenum kammer, og der deler du den vaccum slange og samler den igen med det tilhørende T stykke du får med til dit boost ur

• jesper c
    jesper c Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #6   26. jan 2008 der går en tynd(ca 6mm) slange fra turboens trykside op til en sort trykregulator og der på skal dit manometer monteres. der følger normalt et T-stykke med til sådan et turbomanometer i monteringssættet, som skal sættes ind på den slange og så skal slangen fra den tredje studs selvfølgelig gå til din trykmåler. Håber det lykkes for dig, ellers må du jo sige til igen:)

• #7   26. jan 2008 Tak for hjælpen.

Der skulle vel ikke være nogen der kan markere på et billede, eller forklare ca. hvor i motoren den trykregulator befinder sig?

• #8   26. jan 2008 Ulrik, det burde der være. Mange er tt hjælpsomme herinde og kan godt lige snuppe et billede.

Vil ihvertfald føle mig ret dum og sku gi en makker 400 i timen for og skrue sådan noget der sammen, det helt sikkert.

Det er dyrt nok og være bilejer i DK, så syntes man burde sparee hvor man kan, og der er det her da en af de nemmeste måder og tjene penge på.

Mvh Morten

• jesper c
    jesper c Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #9   26. jan 2008 Enig, Morten:) Jeg skal prøve om jeg lige kan få lov at åbne hjelmen på min nabos A3`er og ta` et billede.. De er jo identiske, de par biler:)

• #10   26. jan 2008 Jesper: Ja det er de jo. Ellers så kan der måske være en anden, hvem ved smiley

• #11   3. feb 2009 Den sidder vis du står foran bilen, så lige bag motoren i toppen til højre side..

Kommentér på:
Montering af boost måler?

Annonce