{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Morten P
Morten P
Tilmeldt:
12. jun 2006
Følger: 1 Emner: 50 Svar: 238

Vectra B - Mærkelig i motoren. {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft det oppe før, for lang tid siden. Min mor og fars Vectra B tager omdregninger ved gearskifte. Med andre ord så slipper den ikke gassen så snart du slipper speederen. Det generer ikke dem det vilde da de kører så langsomt. Men jeg vil gerne fremad og så bliver det virkeligt et problem. Plus at det ser ud som om jeg kører som en retarderet. så er det jeg har tænkt på om en udstødning med større modstand samt et KN luft filter ville hjælpe noget? For bilen trækker vældig fint. Det er slet ikke det. Men den laver bare det mega irriterende nummer der.

Nogen forslag?

Det skal forresten lige siges at den har været ved mekker flere gange for at få det der tjekket. og det blev bedre efter vi skiftet pakninger fordi den tog falsk luft ind i topstykket. Men det er der stadig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vectra B - Mærkelig i motoren.
  • #1   1. feb 2008 For det
    1: Hvorn er det lige at du kan køre den når du er 17 år?
    2: For det andet, tror du det hjælper at smække en udstødning med større modstand på? Så du ændre på frabrikes effekten osv
    3: Har i renset gas spjældet osv?


  • Morten P
    Morten P Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 238
    #2   1. feb 2008 Jeg kører ikke som 17 årig. Men eftersom min far snakkede om problemet måtte jeg jo ligesom prøve det selv. Har kortet om en månede eller 2.

    Jeg ved ikke hvad jeg ville få ud af større modstand i udstødningen. Det er derfor jeg spørger. Og jeg mener faktisk at vores lokale mekker rensede spjæld og dets lige.


  • #3   1. feb 2008 vil nok ikk hjælpe og ændre fabriksdelene, hvis den ikk engang kører ordenligt i standart trim...
    Kunne forstille mig det er en føler af en art der driller...


  • Morten P
    Morten P Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 238
    #4   1. feb 2008 Har ingen anelse. Jeg ved bare andre biler ikke gør det. Og ville som sådan bare høre om andre også døjer med det i deres vectra. Det er en Forresten en 1.6 16v

  • Morten P
    Morten P Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 238
    #5   1. feb 2008 problemet er. Den har været på opel værksted 3 gange nu. De stikket lige computeren i og konstaterer at der ikke er noget i vejen. Og så kan man ellers køre igen smiley

  • #6   1. feb 2008 Der er ikke en lampe der lyser når det sker?
    For ellers er det klart de ikk kan finde det. Så er det pga den ikke har sat en fejlkode.
    Men hvis i nu siger de kan beholde den 1 dag eller 2, og se om de ikke kan få den til det (hvis det kun er periodisk) Og så må de tage den derfra?


  • #7   1. feb 2008 det er en ventil der gør det... kan sku ikke huske hvad den hedder, den sidder lige til venstre for blokken, den udlufter dit køler system, den er den der ikke udlufter helt...

    Den skal enten skiftes, ellers kan noget wd40 klare det...


  • #8   1. feb 2008 Få renset dit gas-spjældshus, det er fordi ens tomgangsmotor kokser til, pga den latterlige pcvslange fra ventildæksel med oliedampe til indsugnings-slange..!!

    Få reset det, og det spiller..! Har selv skiftet tonsvis af de tomgangsmotorer men kan altså sagtens afhjælpe det med at få det renset ordentligt..!

    God fornøjelse..


Kommentér på:
Vectra B - Mærkelig i motoren.

Annonce