8.303 visninger
|
Oprettet:
Gløderør - Golf II - defekte? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg er blevet den glade ejer af en herlig golf II 1,6 TD... dog har den fået problemer med at starte når det er koldt i vejret.. Jeg har mistanke til, at det er gløderørene der skal skiftes. MEN - lampen for gløderørene i indstrumentbrættet tænder og slukker et par sec. efter som den skal. Kan det så godt være gløderørene, selv om lampen indikerer at de virker fint?
Den skal files ca. 30 sec på starteren inden den går i gang.. der kommer fin røg bagud. Når den så er kommet i gang, starter den fint hvis man forsøger igen.
Det storbarmede egern takker på forhånd :o))
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Glødelampen er tændt i noget der minder om et halvt minut når motoren er helt koldt.
Hvis den bare blinker kort og så går ud, er forvarmerrelæet højst sandsynligt defekt.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
hvor sidder sådan et forvarmerelæ egentlig?
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
En anden hurtig kontrol er ampere-forbruget, som skal måles med en ampere-tang rindt om ledningen til gløderørene.
mar 2004
Følger: 2 Følgere: 78 Biler: 6 Emner: 385 Svar: 4.344
den hurtige skulle tænde 10 sek også 10 sek igen efter bilen er startet.
den Langsomme tager ca 30 sek..
har den langsomme på min TDer den starter bare i motorens 1 omgang
maj 2003
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 316
Gør dig selv den tjeneste, hvis du skal skifte dem, at køb nogle ordentlige. Dem fra thansen er noget lort, og holder ikke ret længe. Køb bosch, beru, valeo eller denso. Og huske at vær forsigtig når du piller rørene ud, de kan sidde MEGET fast, og er du for voldelig kan gløderøret knække, og så skal du have dit topstykke af. Husk at give de nye alu-fedt og spænd dem 25N.
Og god fornøjelse, de to af gløderørene på en golf diesel er meget svære at komme til, så man skal nærmest være gynækolog for at skifte dem, hvis man da ikke piller pumpen af
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
maj 2003
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 316
Hvis de får strøm (11-12v), er det jo ikke det der er galt. Så skal du bruge den metode jeg har beskrevet, med at måle modstanden i rørene ;-).
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Lasse K>> naturligvis også en stor tak til dit svar - som altid er du hurtig til at hjælpe mig, hihi :o))
bo L>> tror jeg vil undersøge hvilket relæ der sidder i min, hehe... måske jeg skulle overveje et somemer og et vinterrelæ, hvis ikke de er for dyre, hehe :o))
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Modstanden skal være nogenlunde ens på alle rør
okt 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 161
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
maj 2003
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 316
Det kan godt lade sig gøre at få kobberbroen skruet af, bare man har en 10´er ringnøgle med bøj, og/eller en lille 10´er top med forlænger og krydsled, så kan man godt komme til. Nu du har den pillet af, kan du lige slibe kontaktfladerne rene med lidt sandpapir eller ståluld, inden du sætter broen på igen. Gløderørene kan være bøvlede at komme til, for pumpen og dyserørene er i vejen. Det er nemmest hvis dyserørene pilles af, det giver meget plads.
Søren L, jep, og den der plejer at gå, sidder på torpedopladen. Bare følg kablet fra kobberbroen, det ender ved sikringen
Lasse K:
De kan jo godt være færdige selvom modstanden er ens. Hvis de nu alle har en høj modstand, er de jo døde
Modstanden skal være mellem 1 og 5 ohm på et godt gløderør, er modstanden meget højere, er gløderøret dårligt.
feb 2003
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 6 Svar: 1.435
maj 2003
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 316
Gløderør - Golf II - defekte?