{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.908 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Tilmeldt:
14. jun 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 17

Golf 2 GTD 70hk startbesvær/starter ik {{forumTopicSubject}}

Hej Derude

For ikke mindre end 3 dage siden købte min lillebror og jeg, det vi mente var en udemærket Golf 2 GTD, som godtnok trængte til en kærlig hånd udenpå, men som overhovedet ikke var gennemtæret eller noget. Den havde godtnok en masse fejl og mangler, men det var jo underordnet, hvis det alligevel skulle være et lille renoveringsprojekt. Motoren gik godt, hvilket vi mente var det vigtigste og 8000 kr for en golf 2 GTD 1990 på hvide plader og ca 300.000 km på tælleren og desuden med helt nye topstykke og køler, det var jo heller ikke så dyrt igen.

Allerede dagen efter da min lillebror ville tage bilen på arbejde om morgenen kl 7.00 ville den ikke starte og der havde den ca stået stille i cirka 9 timer. Vi kunne overhovedet ikke skubbe den i gang og der måtte en stor 4x4 til at trække den i gang. Vi blev enige om at der nok var luft i systemet og at dieslen løb tilbage, og derfor satte vi nye slanger på den, og håbede lidt, at det ville løse problemet... Men nej, her til morgen ville den desværre heller ikke starte, og der er diesel i pumpen, da jeg pillede en returslange af, og dieslen løb godtnok ud når jeg kørte rundt med starteren.

Jeg tænker så hvad der kan være galt, når jeg forsøger at starte den, er det som om den næsten starter, der mangler bare lige det sidste for, at den vil slå i gang. Underligt!!

Jeg har søgt mig frem på nette efter en række problemstillinger, som jeg ligeså godt kan sætte jer ind i:

1. Gløderørerne
2. Forvarmer relæet
3 .Forvarmer sikring
4. Dieselfilter - evt fyldt med vand
5. Pumpen justeret forkert - forkert indsprøjtningstidspunkt
6. Monteret forkert toppakning
7. Luft i dieselen/systemet
8. Knast kan stå forkert

9. Retursystemet fra dyserne, da den måske trækker falsk luft, den vej hvor brændstoffet render tilbage i tanken - gør at dyserne skal luftes ud, hver gang motoren har stået stille et stykke tid.

Dette var bare nogle af de problemstillinger jeg har læst mig frem til, men tænkte jeg ville spørge herinde, da jeg ikke har noget grundlag for at udpege én af de foreskrevne problemstillinger som være netop mit problem.

Kunne have en mistanke til den dieselpumpe måske, da ham vi købte bilen af selv havde skiftet topstykket og tror altså ikke han havde så meget forstand på diesel biler igen.

Jeg fik af vide at jeg skulle prøve at løsne et af dyserørerne, for at se om der kom diesel ud når starteren kørte rundt, gjorde der det, var det fordi pumpen stod forkert.... Og da jeg prøvede det i dag, kom der diesel ud når starteren kørte rundt, så måske står pumpen forkert??

Håber i har nogle ideer om, hvad der eventuelt kan være galt med den gamle skrammelkasse vi har fået købt os?

På forhånd tak

Rasmus & Martin

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=339502

Den startede med dieselstart, men tror stadigvæk ikke det er gløderørerne den er gal med??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 2 GTD 70hk startbesvær/starter ik
  • #1   19. feb 2008 jeg har ca samme problem... mener PT det er gløderørene... læs følgende link og se hvordan du tjekker dine gløderør


    http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=332292


  • #2   19. feb 2008 men... prøv da også at tage en tank-test... i med en haveslange.. hold fingeren for.. hiv op... lad enden gå ned i en tom cola-flaske.. slip fingeren og det der er i slangen ryger ned i flasken.. lad den stå natten over.. næste dag kan du se om der er vand i tanken... dieslen flyder ovenpå... er der vand i den, er der kun et at gøre... tap tanken!

    Hvis ikke du ved hvornår diesel-filteret er skiftet så skift den... det gør en god forskel.....

    Hvad angår utæt brændstofstilførsel, så køb en tester... kan fås i biltema for en 150 kr.. dejligt værktøj, hehe




  • #3   19. feb 2008 ...... personligt tror jeg det er gløderørene eller gløderørsrelæet... især hvis den let kan starte når den er varm...

    Tjek naturligvis også om remmen står rigtigt.


  • #4   19. feb 2008 Jeg fik af vide at jeg skulle prøve at løsne et af dyserørerne, for at se om der kom diesel ud når starteren kørte rundt, gjorde der det, var det fordi pumpen stod forkert.... Og da jeg prøvede det i dag, kom der diesel ud når starteren kørte rundt, så måske står pumpen forkert??

    <-- Det skal der gøre. Det er sådan man lufter systemet ud for luft.

    Jeg ville tjekke gløderørerne, men inden det, tjek den store "plade" sikring, som går til gløderørne, måske er den brændt over.


  • #5   19. feb 2008 Kan naturligvis også være det er en der har skruet lidt for meget på pumpen....

    .. HUSK forresten.. at det ikke er en god ide at skubbe / hive en dieselbil igang... det tager den skade af i længden... en benziner er ligeglad, hehe...



  • #6   19. feb 2008 Kan naturligvis også være det er en der har skruet lidt for meget på pumpen....

    .. HUSK forresten.. at det ikke er en god ide at skubbe / hive en dieselbil igang... det tager den skade af i længden... en benziner er ligeglad, hehe...



  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 17
    #7   19. feb 2008 Takker for svarerne, vil da prøve det smiley

  • #8   19. feb 2008 giver du pedal når den skal starte?

    For hvis den får brændstod nok, burde det jo være tænding der strejker.. Ved ikke så meget om diesel, men giv strømfordeleren en gang pronto og se om det hjælper..


  • #9   20. feb 2008 hehe... der er ingen strømfordeler på en diesel... en diesel-motor virker med at dieselen selvantænder når det kommer under tryk... derfor er det ikke nødvendig med en strømfordeler... det er også derfor, at man ikke kan / det er en dårlig ide at trække / skubbe en dieselbil i gang...

Kommentér på:
Golf 2 GTD 70hk startbesvær/starter ik

Annonce