{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Større bremser på min Vento {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Da jeg gerne vil have lidt bedre bremse egenskaber i min Vento 1.8 fra 95, uden at det koster for meget, ville jeg hører om man kan sætte nogle 2.0 bremser eller andet originalt på.

Jeg skal nemlig alligevel have skiftet bremser, altså skiver og klodser foran, jeg kan jo nok ikke få noget bedre bagtil.

Så det var mere foran jeg tænkte på.

Kom med nogle forslag, på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Større bremser på min Vento
  • #1   25. feb 2008 Har du originale skiver foran? Hvis ja, kan du jo "optimere" lidt ved at montere et sæt ventilerede skiver...

• #2   25. feb 2008 hvis man tager større bremser fx. fra en gti model, skal det være hele vejen rundt..

• #3   25. feb 2008 Oki.. kan man ikke få noget klodser med mindre belægning på så man ikke skal skifte kalibre??

Det har jeg hørt at man kunne på golf 2, hvis man skiftede fra 1.8 til gti bremser, så skulle man ikke skifte kalibre, selvom at skiverne var ventilerede og bredere, så var der bare mindre belægning på klodserne.

• #4   25. feb 2008 kommer helt an på om du kører med 239mm skiver eller 256mm, hvis det er 239, så smider du bare skiver og klodser fra en G2 gti 8v fra 87 og op på, passer direkte(samme caliper), hvis det er 256, så skal du have caliper med fra en 1,6 evt, den har ventillerede skiver..

• #5   25. feb 2008 Oki.. så må jeg ned og have målt dem og håbe på at de er 239mm, får jeg bedre bremse egenskaber ved at skifte det?? og passer det også når jeg har ABS?

Kommentér på:
Større bremser på min Vento

Annonce