{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.923 visninger | Oprettet:

Koblings-slavecylinder. Defekt ?? {{forumTopicSubject}}

På min vens Galant 2.0 fra 97, var koblingen meget underlig. Pedalen virkede kun på det aller nederste stykke og koblingen kunne lige koble til og fra.
Da den har hydraulisk kobling, tænkte vi at vi ville lufte den ud, da vi havde forhåbninger om at det ville hjælpe.

Da vi begynder at lufte den ud, kommer der først noget væske og bagefter luft ud fra udluftningsskruen, og siden har vi ikke kunnet få tryk i systemet. Den aktiverer lige koblingen en halv centimeter og stopper.

Kan vi godt regne med at det er cylinderen der er gået? Har haft den skilt ad og der er ikke tegn på defekt overhovedet. Dog kan den ikke opnå et tryk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koblings-slavecylinder. Defekt ??
  • #1   13. mar 2008 Kan du godt pumpe væske med hovedcylinderen?

  • #2   13. mar 2008 Ja det kan jeg godt. Der kommer også fint nok væske ud af udluftningsskruen når jeg fx pumper 3 gange og holder pedalen nede og løsner skruen lidt. Der er ingen luft i systemet mere. Det var der i starten.

  • #3   13. mar 2008 Men hhvordan ved man om det er hovedcylinderen eller slave cylinderen der er defekt? Det kunne jo også være hovedcylinderen der ikke kunne levere det rette tryk til resten af systemet.

  • #4   13. mar 2008 det er en standard fejl de kan lige pludselig miste noget af trykket og de er meget svære at udlufte man skal sætte tryk på beholderen.
    man kan også justere inde ved koblings pedalen


  • #5   13. mar 2008 Richard>

    Det er nøjagtig en magen til den du har haft.

    Er det umuligt at lufte den ud i garagen med alm fodtryk og gaffelnøgle?

    Den aktiverer slet ikke koblingen nu så bilen kan ikke køre.

    Hvad er det man kan justere nede ved pedalen?


  • #6   13. mar 2008 den er meget svær at udlufte hvis du ikke kan sætte tryk på men hvis du holder tryk på pedalen og trykker slave cylinderen sammen mens du åbner udluftnings skruen og når slave cylinderen er trykket helt sammen lukker du for skruen og bliver ved med at holde slave cylinderen sammen og får en til at trykke på pedalen indtil slave cylinderen kommer udad men man skal passe på med at pumpe for hurtig for hvis bremsevæsken begynder at skumme ligger der luftbobler i og så skal det først falde til ro før man kan udlufte det er lidt svært at forklare håber du kan bruge det til noget

    hvis den kun virkede i bunden som fra starten kan man justere det inde ved koblingspedalen


  • #7   13. mar 2008 Ja jeg har forstået fremgangsmåden men det lyder mega svært. Der er nemlig masser af skum i nu og pedalen forsvinder bare helt ned gang på gang. Hører lige Mitsu ad om de vil lufte den ud imorgen, ellers prøver vi selv.

    Den justeringsmulighed ved pedalen, er det til at se/udføre for en amatør? Er det bare en skrue?


  • #8   13. mar 2008 det er bare en stang som går fra hoved cylinderet og hen på koblingspedalen så er der lidt gewind på den og en møtrik til at spænde kontra du løsner bare møtrikken og drejer gewindstangen

  • #9   13. mar 2008 Okay det lyder lige til. Tusind tak for svarene. Det har været en meget stor hjælp.

    Men det lyder til at det ikke var indbildning når det føltes at pedalen reagerede længere og længere nede. Er der noget man kan gøre ved det, så den holder trykket bedre?


  • #10   13. mar 2008 hvis der ikke er noget der er utæt er der ikke så meget at gøre men man kan forlænge armen ved slavecylinderen det har jeg gjort på et par stykker og det virker da endnu.

  • #11   8. maj 2008 det problem kender jeg godt. Hvis du nu får lidt tryk til slave cylinderen også starter du bilen og sætter den i gear også holder du bare koblingen nede og venter i ca. 2min. hvis den begynder og kører uden at du har løftet koblings pedalen så er det hoved cylinderen der er færdig pga. gummi membramen ikke slutter tæt. Du kan godt pumpe tryk på men den taber trykket efter lidt tid og du kan ikke finde nogen utætheder efter som hovedcylinderen er et lukket system. Det vil sige membranen er lukket af så du ser nok ikke nogen utætheder.

Kommentér på:
Koblings-slavecylinder. Defekt ??

Annonce