{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

corolla 2e eksperter! HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er ved at få grå hår over min 2e motor. Det er en 1300 12v med karburator, hvis nogen er i tvivl. smiley
Mit problem er:
Den går kun på 3 cyl i tomgang, og pludre (lyder som om der er skarp knast i) ?

Den står 5 gr før top uden vakkum, men når jeg sætter vakkum slangen på igen, falder den til ca 25 gr før top??

Hvad kan der være galt?? Synes jeg har tjekket alt!

Jeg har tjekket tandrem og strømfordeleren tændrør og tændkabler blev skiftet i går i håb om det hjalp bare lidt. Men nej...

På forhånd tak for hjælpen!

/Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  corolla 2e eksperter! HJÆLP!
  • #1   16. mar 2008 5 grader uden vakum er det nok? men ved når du så sætter vakum på så endre den sig meget skal den gøre. men tror det som er problet det er fugt i fordeler dækselt plejer det som regl at være.

  • #2   16. mar 2008 rasmus k. Nej det har jeg tjekket.
    Værste problem er at tændingen ændre sig så meget. for den har svær ved at starte og går dårligt. og tændingen kan ikk justeres mere til ''den rigtige side''... :S


  • #3   16. mar 2008 er den så ikke bare hoppet en tand på tand remen eller har du sat den på mærkerne og hvor de bare passed


  • #4   16. mar 2008 Den skal da stå til 10 grader før top så vidt jeg ved... 12 hvis du vil have en hurtigere bil og kun vil køre på 95...

  • #5   16. mar 2008 Tjek Automat chokeren.. Havde et ligendene problem med min og det var automat chokeren der var i udu... pil den af og skil den ad og rens den men pas på pakningen den er rimelig skrøbelig og sikkert også dyr..

  • #6   16. mar 2008 hmm nu har jeg kun rodet med xlieren og turbo kværn før. hvor helvede sidder auto chokeren?? og tak for hjælpen. bare kome med forslag.

  • #7   16. mar 2008 Den sider på Venstre side af karburatoren når du står foran bilen og kigger.. af med luftfilterkassen så er den nem at finde..

  • #8   16. mar 2008 tjek den grønne dåse

  • #9   16. mar 2008 ok tager hele historien for har seriøst brug for hjælp her!
    motoren kørte ok for en måned siden. men jeg viste ikk hvor langt tandremmen havde kørt så den ville jeg skifte. så af med lortet osv. den stod 2 tænder for tidligt ved remhjulet ved krumtappen. det rettede jeg så. Da jeg skulle ha spændt generatoren kom jeg til at sætte nøglen mod generatorens plus så det slog gnister.
    Derefter har den faktisk kørt af lort. da jeg skiftede strømfordeleren og startede sprang den bare i gang - dejligt. men efter ca 20 sek i tomgang lød det som om der sprang nogle sikringer eller lignende i motorrummet. kunne høre noget gnistede/ brænde over og derefter en smugle røg. Tjekkede alle sikringer og startede bilen igen. Da kørte den af lort - igen :S

    Jeg har aldrig oplevet lignende problem før og derfor undre det mig at den pludselig køre så dårligt. pt kan jeg slet ikk starte bilen ... hmm....


  • #10   16. mar 2008 nyt:
    har fået den startet og til at gå ordentlig i tomgang. den har stadig svært ved at starte, men den starter da. den køre rigtig godt når den er kold. men når den bliver varm holder den igen... forslag?? kan dette skyldes auto chokeren?


  • #11   16. mar 2008 ja det kunne det faktis godt være. eller en af dine vakum slanger som er utæt.

Kommentér på:
corolla 2e eksperter! HJÆLP!

Annonce