{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af bremsevæske
  • #1   23. mar 2008 Åbne luft skruerne på alle 4 ben og lad den dryppe natten over, ikke super effektiv men go nok hvis du har tid nok. Og ja du skal lufte ud..

• #2   23. mar 2008 det skal tømmes helt også skal der nyt på også skal det luftes ud kør ind og snak med en forhandler hvis du ikke selv har styr på det....

• #3   23. mar 2008 åbner udluftningsskruen på bremserne (hjulcindre/calibre) og pumper på bremsepedalen. husk at fyld væske i beholderen jævnligt.

• #4   23. mar 2008 Matthias A.
    Når man gør som du siger, udlufter man så samtidig.

AltsÅ:
    Jeg åbner alle 4 dyser og pumper beholderen tom.

Bagefter fylder jeg på, skruer dyserne til og pumper til pedalen bliver hård?

• #5   23. mar 2008 Til Fikret F...sådan lufter man f..... g... m.. ikke bremser ud...
    Man tømmer beholderen (enten ved at suge den tør eller pumpe det ud)
    Så fylder man frisk bremse-væske på og pumper det ud til det er rent ved alle hjul og SÅ er det først man skal til at lufte ud...og det gør man ved at ha en kammi INDE i bilen og trykke på bremse pedalen til der er tryk og så åbner man udluftnings-skruen til pedalen er i bund og det gentager man 3-4 gange ved HVERT hjul og til pedalen er sten-hård...
    Det du foreslår er direkte livs-farligt og hvis du ikke ved bedre ang. bremse-udluftnig,så skal du ikke gi råd om det,det er sikkerhed vi snakker her...hilsen Allan.

• #6   23. mar 2008 Nej nej nej. Alt for besværligt det der.
    Tag en beholder med en slange på og sæt på udluftningsskruen.
    Åben for den og gå ind og pump 15-20 gange på pedalen.
    Tjek der ingen luft kommer ud.
    Luk skruen igen.
    Efterfyld beholderen.
    Sådan fortsætter du til du har været hele vejen rundt.
    Så er den klaret.
    Husk, start med det hjul der er længst væk:
    1. Højre baghjul
    2. Venstre bahjul
    3. Højre forhjul
    4. Venstre forhjul

• #7   23. mar 2008 Hov ja glemte at sige som Allan siger, at du skal suge beholderen tom først smiley

Og Allan du behøver ikke være 2 til at udlufte. Den metode jeg beskriver er en enmands og den er lige så effektiv som den du beskriver. Alt det med at pumpe tryk er slet ikke nødvendigt

• #8   23. mar 2008 Hej Kenny A,nej jeg ved godt man kan gøre det alene (og på mit arbejde har jeg sådan en vaccum-fanden til det) men du har ret smiley det var bare den gode gamle "perle-grus-metode" jeg hentydede til smiley

• #9   23. mar 2008 Allan
    Haha ja okay. Når man ser på hans viden om det, var det nok også smartest at de havde en ekstra hjælper på, så det blev gjort ordenligt

• #10   23. mar 2008 Kenny...
    En ting er jo at skifte en pære (og sætte en H7 forkert,så den blænder alle i trafikken) det dør ingen jo af,men lige med hensyn til bremser og lignende fart-reducerende udstyr,synes jeg man skal ha lidt styr på hvad man laver smiley (og jo det er jo pære-nemt for os som skruer i biler hverdag,men jo måske ikke for dem som ikke lige gør det) smiley

• #11   23. mar 2008 Når man åbner udluftningsdysen og bremsen går i bund, kan man så vente med at spænde til den nye væske kommer svagt ud?

• #12   23. mar 2008 Fikret
    Når der er frisk væske på systemet,så får du din makker til at pumpe tryk (alle luft-skruer lukkede) og når han så har trådt en 3-4 gange på pedalen (og holder tryk på) så åbner du luft-skruen til pedalen er i bund (og makkeren holder pedalen i bund til du har lukket) og det gentager man så en 2-3 gange ved hver hjul smiley

• #13   23. mar 2008 Allan B
    Tak for hjælpen.

Men jeg vil lige vide, om der kommer væske ud, når man udlufter de 2-3gange?

smiley

Kommentér på:
Skift af bremsevæske

Annonce