{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Sløv motor {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har nogle problemer med bilen og både jeg selv og mekanikeren er lidt på bar bund hvad der kan være galt.. Der sker følgende:

Jeg starter bilen om morgenen. Kører ca. 2 km og så begynder den at hoppe. Det er ligsom den får for meget brændstof og er ved at drukne. Når jeg giver fuld gas stiger omdrejningstælleren stille og roligt. Hvis jeg holder ind til siden, og lader motorern stå i tomgang, så ryger omdrejningstælleren ned på 2-300 omdrejninger og ender med at stå stille.

Hvis jeg så tænder bilen igen kort tid efter, er der ingen problemer, og det er der heller ikke resten af dagen.

Jeg har lige fået skiftet tændrør, men det har ikke hjulpet, den gør det stadigvæk.

Nogen som har oplevet noget magen til?

Jeg har en MazdMazda 626 Coupé 2.0.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sløv motor
  • #1   20. jan 2005 Glemte at sige, at røgen fra udstødningen er kul sort, når den opfører sig sådan.

  • #2   20. jan 2005 Du glemte lige at skrive hvilke bil/moyor det er.
    Men det lyder som dårlig/fugtig--tændkabler/strømfordeler.
    Det kan alt efter hvad motor, også være en varmkørselstermostat


  • #3   20. jan 2005 Det er en Mazda 626 Coupé med en 2.0 motor.

    Men hvis det er dårlige tændkabler eller strømfordeler burde det så ikke være mere permanent?


  • #4   20. jan 2005 Igen, hvis det er termostaten så burde det vel være mere permanent. Det sker kun een gang i løbet af dagen, resten af dagen kører den som en drøm.

  • #5   20. jan 2005 Havde noget der godt kunne minde om det, min fik ikke nok luft - mit luft spjæl var gået i stykker.. efter det blev skifted var der ingen problemer.

  • #6   20. jan 2005
    har oplevet det samme som Jesper R


  • #7   20. jan 2005 aha. Jeg regner med at fremlægge alle muligheder for min mekaniker. Så må han jo prøve sig frem. smiley

    Bliv endelig ved med de gode input.


  • #8   20. jan 2005 hvis det er fugt kan det skabe sig på mange utilregnlige måder, det samme gælder evt. defekte tændnings dele.
    En kold motor kræver "gnist" end en varm, så derfor kan den opføre sig mærkeligt specielt i opvarmnings fasen


  • #9   20. jan 2005 Ja du har sikkert ret. Her på det sidste har det også været vådt og fugtigt i vejret. Der var nemlig ikke noget i sommer.. Men det kan jo være at det bare er gået galt nu og det er et tilfælde med det fugtige vejr.

  • #10   20. jan 2005 Hvis bilen har automat choker kan den sagtens være synderen. Især når problemet kun er der når bilen har været kold. Det kunne være fordi at den ikke slår fra efterhånden som bilen bliver varm. Det vil medføre at bilen får for meget benzin = drukner. Hvis den kun er lidt defekt, løsner den sig sikkert når bilen er helt varm, og det kan være grunden til at du kan køre igen efter noget tid, og resten af dagen. Jeg har haft 2 tidligere biler som opførte sig ligesådan, begge med aut. choker smiley
    Løsningen er at udskifte vokstermostaten i chokeren, hvilket koster ca. 3-600 kr.
    Held og lykke med det...

    Mvh Ricky


  • #11   20. jan 2005 Lige et dumt spørgsmål...
    Du er sikker på at bilen er helt fyldt op med frostsikret kølervædske? Det kan nemlig have stor betydning hvis der ikke er nok på. Det er jo det som følerne regulerer efter + chokeren smiley

    Mvh Ricky


  • #12   20. jan 2005 Hehe Ricky P, du er inde på noget. Jeg købte en halv liter karburatorvæske i dag. Og fyldte lortet på. Resultatet vil vise sig i morgen efter den har stået ude i natten. smiley

  • #13   21. jan 2005 Jeg har lige kørt en tur efter jeg fyldte karburatorvæske på i går.. Det ser ud til at det har virket, med mindre det bare er et tilfælde..

  • #14   21. jan 2005 Heh. Har haft det samme problem med en havetraktor. Det var nåleventilen.

  • #15   22. jan 2005 på anden dagen var der heller ingen problemer, så det har bare været fordi den skulle have noget karburatorvæske..

  • #16   23. jan 2005 Karburatorvæske er lige sagen, har for nylig haft det samme bøvl med en gammel bx'er.... fyldte det på og nu køre den perfekt

  • #17   12. feb 2005 det lyder som om det er toppakningen eller tændkablerne, da jeg selv har været ude for samme problem

Kommentér på:
Sløv motor

Annonce