1.176 visninger
|
Oprettet:
Udskiftning af knast {{forumTopicSubject}}
Nogen der kan fortælle mig om det er svært at skifte en kanst i en V8ér hvis man har en del forstand på alm biler?
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 60 Biler: 2 Emner: 62 Svar: 268
jan 2004
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 3.487
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 84
Af med køler, vandpumpe og forkammerhus.
Dernæst af med indsuget og ventildækslerne.
Når alle disse ting er væk løsner du dine vippearme, vipper dem lidt til side og hiver dine stødstænger op. Derefter er det bare op med løfterne.
Når du har demonteret din forkæde/hjul, skulle knasten være lige til at trække ud, og den nye sættes i.
Nu kan jeg ikke huske helt præcist hvordan knasten holdes inde på plads på en Chevy smallblock, men mener at der sidder to eller tre små bolte inde bag forkammerhjulet.
Et godt råd er samtidig at skifte din forkæde. En ny double-roller koster ikke mere end 328,- hos street-parts.
Det absolut vigtigste ved et knastskifte er at køre den ordentligt ind, inden du kører med den.
2000-2500 rpm, varierende i ca 20 min.
Da det er en ganske alm. 327 cui chevy smallblock, er denne type rep. beskrevet i alle bøger om denne motortype.
Jeg går ud fra at det er ikke er nødvendigt at forklare at alt skal lægges ordentligt op mens du skiller ad, ligesom at tændingen naturligvis skal mærkes op
Er det mekaniske eller hyd. løftere. (mener at det er hyd., men er ikke 100%)
Send en pm, hvis der er spørgsmål.
Mvh. Søren
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 84
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 84
Denne her er nok bedre. Hvilken knast har du købt, og hvor er den købt?
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 238 Svar: 1.015
Udskiftning af knast