{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Hvor mange km er for mange {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer at købe en BMW E46 2,0 D og har i bilbassen fundet et flot ekseplar men den har gået 288.000 km og ser ud til at være chip-tunet
Så jeg ville høre om der var nogen som ved hvor langt sådan en motor typigst kan gå inden den er færdig.

På forhånd tak

M.V.H.
Martin Faarvang


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange km er for mange
  • #1   21. jan 2005 som martin skrver skulle der ikke være nogle problemer hvis bare motoren er plejet med olie og det der den skulle meget gerne klare 200 mere..

  • #2   21. jan 2005 tror nok sådan en bmw kan klare mange km.
    kender en der havde en corolla 4 dørs 1.9 diesel fra midt firserne den kørte over 500000 km. uden reperationer i motoren. bilen blev skrottet da bunden kolapsede på grund af rust


  • #3   21. jan 2005 Motoren holder evigt - det er alt det andet som begynder at gå i stykker. Generator, ophæng, undervogn, lejer osv osv.
    De enkelte reparationer koster ikke så meget, men det løber op.
    Det er typisk derfor erhvervet (f.eks. taxa) skifter der. Det er op imod de 300.000km reparationerne begynder at komme...

    Men igen - man sparer jo også så mange penge i forhold til at købe noget med færre kilometer, så der skulle jo gerne være lidt til overs til de reperationer som kommer.

    Men generelt tror jeg godt at du kan forvente færre reparationer end en gennemsnitlig bil med f.eks. 100.000km på klokken - BMW er jo trods alt kvalitet.
    Men igen igen - den er jo så også dyrere at reparere på.

    Så budskabet må værre:
    Det er en fin bil, som holder bedre end gennemnsnittet med 300.000km på klokken, men forvent mindre reparationer løbende...og når vi snakker BMW er mindre reparationer dyre, og større meget dyre.

    Mvh
    Claus
    , selv ejer af en BMW diesel


  • #4   21. jan 2005 En mekaniker jeg kender, har en BMW. Han siger også det værste man kan udsætte en bil for, er at den står stille. Han vil hellere købe en bil der har mange km på klokken end en med mindre, hmm... Men BMW motorer kan da sagtens holde til nogen km'er. Ligesom Opel-motorer :), har en Opel 2.0 jeg tror den har gået næsten en halv million, med udsat for lidt tæsk af og til, den holder godt og kompressionen er bare 10-4!

  • #5   23. jan 2005 jeg arbejder selv på et autoriseret bmw service/værksted hvor jeg har lavet service på BMW'er der har kørt over 360.000 der stadig kører upåklageligt... de skal bare helst have overholdt alle service... og det skal helst have været på et autoriseret værksted.. og det er ikk bare noget jeg siger fordi jeg arbejder sådan et sted men vi har tit haft biler inde der har fået lavet tidligere service på små uautoriserede værksteder og de er tit fyldt med "lappeløsninger" og man kan tydeligt se hvilket sløse arbejde der er blevet lavet...
    jeg ville til gengæld være lidt mere påpasselig med hvis den er chip tunet... undersøg hvor det er blevet gjordt da det ellers godt kan være noget lort... det er noget der skal laves proff...
    som f.eks. hos schmiedmann....


  • #6   12. feb 2005 motoren kan holde i lang tid, bare motoren er holdt i orden med skiftning af olie på rette tid osv.. tyske motorer kører mange km.. men som sagt.. bare motoren er fin ..

Kommentér på:
Hvor mange km er for mange

Annonce