{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig lyd
  • #1   26. jan 2005 Ok, lyder dyrt :(...
    Der er lige under 1 mdr's garanti på endnu, så skulle det ikke gå ind under der?


  • #2   26. jan 2005 Det er kun når jeg kører og kobler ud eller skal til at bremse har hørt lidt om noget godt fedest olie måske skulle hjælpe

  • #3   27. jan 2005 Dooh, det er jo pisse dyrt smiley

    Hvad er prisen ca?


  • #4   27. jan 2005 Godt nok også mange penge smiley piv..
    Hvis jeg skal op og give så meget så ryg de fælge smiley


  • #5   27. jan 2005 Spil højt musik... så kan du ikke høre lyden. smiley

    Mvh. Lasse


  • #6   27. jan 2005 Lasse, hehe det virker, men.. det er rimlig nitte ;D

  • #7   27. jan 2005 Det er ikke synkromesherne kan jeg så informere om! Disse har ingen funktion når der ikke skiftes gear! Derimod kunne det være et leje der er gået.

  • #8   27. jan 2005 hmm måske dit udrykker leje... ja hvem ved... se og få det ordnet på garantien der.. det skal de fandme !

  • #9   27. jan 2005 Det billigste bliver at køre ud til en ophugger, finde en brugt gearkasse fra en 1,1 den skulle bedre kunne holde til det og din bil bliver også hurtiger, passer os fra ax og nogen zx'er

  • #10   27. jan 2005 Hvorfor en 1,1? Jeg har en 1,4 motor..

  • #11   27. jan 2005 Det han mener med at den bliver hurtigere, er at gearkassen fra 1,1'eren er mere lavgearet end som på 1,4'eren.

    Dette betyder dog så at kareten ikke løber så stærkt på toppen.

    Ud over det, er gearkassen sikkert svagere på 1,1'eren så jeg ville ikke anbefale at montere denne.

    Nææh hvis din bil skal være hurtigere fra 0 - 100 f.eks. så er den eneste rigtige vej frem at tune den.

    Hvis du ønsker at få den mere lavgearet, kan jeg anbefale at udskifte tandhjulene i gearkassen med nogle andre der har flere/færre tænder. Så vil du ende med andre udvekslinger til sidst.


  • #12   27. jan 2005 ...Daniel B, det sidste jeg vil have er af bilen funker og der ikke er nogle lyde

  • #13   28. jan 2005 Så skal du finde ud af hvad der helt konkret er galt med din gearkasse.

    For mig, lyder det meget som om at der er gået et leje et sted, som før sagt, er det ikke dine synkromesher der siger sådan.

    Måske du skulle prøve at skifte din olie.
    Har du overhovedet kontrolleret om der er olie på gearkassen?

    Når gearkasseolien bliver gammel, mister den nogle af de additiver der er tilsat olien. Disse additiver har den funktion at binde molekylerne "hårdere" sammen i olien. Dette gør at tandhjulen faktisk ikke har forbindelse med hinanden. De er adskilt af en tynd oliefilm. Men mister olien additiverne til at binde molekylerne sammen, vil det bevirke at oliefilmen ikke er stærk nok til at holde tandhjulene sammen.

    Derfor vil tandhjulene køre mod hinanden, og frembringe denne hyletone.

    Skriv endelig hvis du er i tvivl om hvad jeg mener!


  • #14   28. jan 2005 *vil det bevirke at oliefilmen ikke er stærk nok til at holde tandhjulene sammen.
    *

    Her mener jeg selfølgelig adskildt ved *sammen* ;0)

    Klokken er mange, og jeg læste ikke lige hvad jeg skrev! ;0)


  • #15   28. jan 2005 tværtimod så er 1,1 gearkassen den der holder bedst enda bedre end en fra saxo vts 16v

  • #16   28. jan 2005 Daniel B, lyder som det.. Hopper ned på mandag og køber en god olie ud over min ABCON..

    Og så må jeg betale en makaniker for at skifte det.. smiley

    Det kan vel gøres for 300 kr med regning?


  • #17   30. jan 2005 Du kan sagtens selv skifte olien! Det er ikke svært.

    Hvor er du fra i landet?


  • #18   30. jan 2005 Jeg er fra kbh..

    Bor du i nærheden?


  • #19   2. feb 2005 Nej, desværre.. er fra fyn...

    ellers kunne jeg da lige have kigget på den for dig!


  • #20   2. feb 2005 Fik det ordnet, kan kun sige det hjalp, har ikke hørt lyden siden, og mine gear går nice..

    Der var en underlig lyd også når jeg drejet..

    Vi fant ud af et spændebånd ved machetten ved forhjulet var fået, så der var ingen fedt, men det fik den så og nyt spænde bånd..

    Men nu må vi lige se om der kommer nogle underlige lyde..


    Vi fant det gengæld ud af Topstykket er ved at ryge ØV
    Men skal ned til forhandleren og snakke på mandag. kan ikke være rigtigt..b


Kommentér på:
Underlig lyd

Annonce